Hvor mye for jeg son ca for selge fisk til fiskebutikker?

Jeg har en del sebraciklider og sverdragere som jeg vil selge til butikken hvor mye for jeg son ca for det?
De aller fleste butikker gir deg ikke penger for fisken, det kan de ikke føre i regnskap, men de gir heller litt for eller slike ting i steden. Det er heller ikke alle butikker som tar i mot fisk, så du må nesten bare høre med din lokale butikk hva deres praksis er
per kristian lundstad
Jeg har en del sebraciklider og sverdragere som jeg vil selge til butikken hvor mye for jeg son ca for det?

Kan tenke meg at du får i bytte (for planter etc) en 10 kr for stk av sverddragerne om det er noe str på dem. Yngel en del mindre. Sebraciklidene tror jeg muligens du vil få trøbbel med å bli kvitt da markedet oversvømmes av disse. Det finnes stort sett annonser hele tiden hvor folk ønsker å gi bort, på lik linje med palettciklider
per kristian lundstad

Det er ikke sikkert de tar i mot de fiske-artene der gratis engang. Det er så mange som har yngel på dem, de yngler jo uansett og overalt, og alle vil bli kvitt yngelen igjen. Noen mennesker tror de kan tjene penger på det, men dessverre må man kanskje belage seg på å nærmest gi dem vekk istedet.

For å høre hva din lokale zoobutikk gjør i slike tilfeller, spør dem. Du kan ringe eller stikke innom, fortell hva du har av fisk og hvilken størrelse de har (de kan ikke være altfor små) og hør hva de sier da. Kan hende de er villige til å ta i mot, og gir deg noen varer i bytte eller andre fisk...? Kanskje trenger du litt fiskefôr eller flere akvarieplanter.
Ok men tror sliter litt med sebraciklide siden de har bare 2 inne å de satser ganske på ciklider vil det gjøre noen foskjell?
Inaktiv bruker
De fleste dyrebuttiker vill helst ikke ha sebraciklider for de er så vanskelige å kvitte seg me :s
Det er jo uansett bare å spørre.

Dersom fiskene er fine og friske, er det ikke umulig at de ønsker å kjøpe eller bytte.

Tror ikke det er noe stort problem med regnskap, det er jo bare å lage en kassalapp med negativ verdi.

Sebracichlide er jo en standardfisk som jeg regner med en noenlunde velassortert akvariebutikk ønsker å ha noen inne av til enhver tid.

Når allt det er sagt, tror jeg du er heldig om du får en tier pr st.
Her i Hønefoss er det to litt godt voksne brødre som eier og driver en butikk sammen, de kjøper fisk for samme prisen som de selger for ( Hvis jeg trenger å bli kvitt dem ). Men jeg kan også bytte dem inn med annet. De kjøper alt fra slørhaler til sebraciklider, veldig fin butikk med bra priser. Hyggelig og erfarent personale, anbefales for alle som bor i nærheten.

Men det varierer jo veldig fra de forskjellige butikkene, ikke alle er så heldige at de har en sånn butikk. På Zoobutikken her tar de ikke imot fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap