Hvordan få vekk alger på bakgrunnen??

hei har da endelig fått mitt 220 liter juwel up and og. etter en liten sykdomsperiode ser fiskene ut til å trives. investert mye penger og tid i få det til å se rått ut. men så plutselig kom det alger uten like. tråd alger u name it. hele bakgrunnen min er nå dekket med alger. prøvde å skrape forsiktigt vekk med neglene for å se om det går vekk men fargen på bakgrunnen forsvant med algene..er det en annen måte å bli kvitt de på? noen stæsj du kan ha oppi som dreper de etc etc?

ønsker og å selge en ghost fish ca 20-30cm. svær rakker. da jeg ikke vil ha den lengre fordi den spiste opp hele stimen min med neon tetra 30 stk på 4 dager
Hvilken innvendig bakgrunn er det?
Om du ikke har yngel i akvariet , anbefaler jeg deg å dekke det til med søppelsekker i fra 4 til 7 dager. Både plantene og fiskene takler det fint, men det gjør ikke algene. Når algene er borte må du tenke på å kjøpe hurtigvoksende planter og eller mate litt mindre, for ellers kommer de til bake igjen. Tildekking er effektivt, gratis og giftfritt.
Jeg hadde samme problem..Kjøpte meg noen raske planter og lyset står på 7 timer om dagen istede for 10..alle algene er vekk fra bakgrunnen. Er jo litt tøft med litt alger , minner jo litt om et slags rev :P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap