Alger

Hei
Jeg driver nå å bygger opp et 25l reke,snegle å yngel kar. Jeg er veldig glad i å bruke planter. Men da er jo muligheten stor for at jeg får innslag av alger. Jeg har amo reker som går på tråd alger men hva med andre alger. Vil muslinger hjelp til med å holde algene borte. Har ikke lyst til å sette inn otto da jeg synes akvarie er for lite. Har noen noe gode råd...

mvh
jojj
Om du får alger i karet så är det obalans, du måste få växterna att ta över före algerna, för om växterna trivs så växer dom rejält och tar då den mesta näringen vilket gör att algerna inte orkar växa.
Jag är också mycket för växter i mina kar och kan absolut inte tänka mej ett kar utan växter!
Alger
Hei igjen
Er det noe du kan tenke er feil så det blir ubalanse?

jojj
Ja, obalans får du mycket lätt om du har för mycket näring i vattnet och för lite växter och är det ett nystartat kar så tar det et litet tag innan du får balans i karet.
Alger
hei
Jeg har nok litt lett for å fore for mye. Jeg skal prøve å holde litt igjen på foringen. Forer du hver dag?
Menar du fiskarna så fodrar jag dem varje dag morgon och kväll, men de får väldigt lite åt gången, bara så jag ser att de äter upp allt.
\\\
Da får jeg prøve på det, jeg har foret en gang om dagen.
Tusen takk for hjelpen.

mvh
jojj
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap