Litt praktbotia og litt palettciklide :)

Har fem praktbotiaer der fire er svært aktive, om enn litt varierende i svartfargen (blekner litt avogtil), men så er det den siste. Han er sjefen, større enn de andre, men et skikkelig nattdyr! Jeg ser ham nesten ikke på dagtid. Han var blek i starten men har gjenvunnet litt farge nå. Men hvordan skal jeg få ham mindre sky?

Jeg har også tre paletter. Jeg tror det er to jenter og en gutt. Ene hoa er mye større enn de andre. Jeg lurer på hvor store de må være før de kan få yngel. Minste hoa har fått mye farge nå, men både hun og hannen er veldig små enda (ca tre cm) (Bilde 3).

Legger ved bilde så kan dere se:

Bilde 1: Paletthunn? (den største)
Bilde 2: Paletthann?
Bilde 3: Paletthunn (den minste) fremst og hann bakerst?
For mine øyne ser det ut som du har 2 hanner og ei dame.
Men hun trenger ikke være så mye mer enn 3 cm før hun kan få yngel. Hannen må være større enn henne eller så vil hun ikke ha han. To av palettene dine vil finne hverandre å begynne å grave mye , da er de klare for å legge egg. :o)
takk for svar!

Så de to på bilde tre er begge hanner? Så de er også rosa i buken? Synes det er så vanskelig å se forskjell på kjønn på disse
Nei , på bilde 3 er det en hann og en hunn som du sier , men tror bare den minste fisken er hunn ikke de som er større.
Hannen blir også litt rosa på undersiden når han blir kjønnsmoden.
aha, så paletten på bilde en er hann? Da kan det fort bli yngel, for den er mye større enn de andre
Nye bilder:

Bilde1- Hunn?
Bilde2- Hann?
Bilde3- Hann?
Sonja Tho
Nye bilder: Bilde1- Hunn? Bilde2- Hann? Bilde3- Hann?


hvis jeg skulle tippet så er
bilde1: hun, kanskje.. er vanskelig å se finna
bilde2: hann helt klart
bilde3: 99%sikkert at det er hunn

du ser lett forskjell på hunn og hann med å se på ryggfinna
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap