Hva er dette?

Har en stor mangroverot i karet mitt.Den har vært oppi der i ca to mnd.I dag så jeg at det "utsondret" noe hvitt ut av den og fiskene var oppe i overflaten noe de sjeldent gjør hvis ikke d er mat der.
Hva er dette og er d farlig?Må jeg ta ut rota?
Bytta raskt og forsiktig 25 liter vann bare for jeg ville beholde d fine skumredet guramien min har bygget men forstyrrer d gjerne hvis d står om liv her
Heisann. Les litt HER, kanskje du finner no fornuftig svar i denne artikkelen om røtter og trevirke i akvarier
Tror nok du har fått et lite soppangrep på rota di,noe som er ganske vanlig slik jeg har forstått det, og også helt ufarlig, dog ser det ikke helt lekkert ut
Owkay.Ikke farlig for "barna" da altså.D var godt å høre.Fikk et lite øyeblikk av bekymring her.
Tok også målinger av vannet og disse ser bra ut suns jeg.
pH : 6
gH : 7
NO2 : 0
Hvis det er det karret du har der du har eplesnegler og reker sammenmed fiskene, så er vel ph litt i underkant av hva rekene og sneglene vil trives med. fåreslår at du justerer ph opp til 7 ca.
Har planer om d ja.Har pH/kH pluss som jeg tenkte jeg skulle bruke.Målte i dag og d er litt lenge siden jeg har gjort d.Men håper å få d opp til ca 7
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap