Golden egg

Hjelp min unge golden hunn har lagt 3 egg og spyttet di ut igjen. Etter ca 12 timer flyttet jeg mora og eggene over i et annet akvarium, men ser ikke ut til at hun har rørt eggene i løpet av natten.

Kan eggene klekkes uten at mora har eggene i munnen? Eller er det bare å destruere di?
Det går ann å bruke en såkalt "egg tumbler", men ville ikke gitt dem så stor sjanse om de har ligget på bunnen i ett døgn.
I teorien så går det an å klekke frem eggene selv, men siden hun spytter dem ut så er de antagelig bare å kaste (fiskesnacks). Kan hende de ikke er befruktet.
Hvis det er første gangen hun leker så går det nok bedre neste gang. Ikke uvanlig at malawi-ciklidene prøver flere ganger før de lykkes helt. Så lenge de trives så tar det ikke så lang tid før de prøver igjen.
Øvelse gjør mester
Oki, takk for informasjon, da vet jeg det til neste gang
Har forresten et spm til ang denne Golden hoa. Hun henger bare loddrett i vannet. Ikke i vannover flaten, i midten. Har gjort dette de siste dagene.
Noen som har noe anelse på hvorfor hun gjør dette?
Dersom den står loddrett i vannet, er det noe som ikke stemmer helt.

Mulig det er noe så enkelt som at den har gulpet i seg luft og er kommet "ut av balanse".

Du får følge litt ekstra med på den, og se om den beholder fargen og ser fin ut. I så fall kan det være noe som går over. Håper noen andre kan hjelpe deg med et litt mere oppklarende svar.

Evt. kan du jo lage en ny tråd under sykdom.
Oki takk for svar! Heldigvis henger hun ikke så mye nå Mulig det var luft da.
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap