Asiatisk eksperiment! (side 2)

Mgnsoscar
Forresten så skal jeg ha flere av de vallisneriaplantene i bakgrunnen. Jeg må bare få tak i noen. :)


Jeg fant 3 stk som selger vallisneria på rubrikk
Nå har jeg bestilt 20 kjempevallisneria og langtidsvirkene gjødningskuler fra Akvariekjellern.

Egentlig skulle jeg bare ha 10 vallisneriaer, men flink som jeg er klarte jeg ved en feil å bestille 20. Ja, ja. Får vel gjort det beste ut av det.

Gleder meg til de kommer!
På torsdag fikk jeg bestillinga og fikk plantet plantene utpå kvelden.
Ble egentlig lit overaska over hvor dårlig stand plantene var i. Det var huller og rifter overalt på bladene!

Ble ikke så fornøyd med hvordan plantene så ut i karet. Hullette å fæle!
Jeg satser bare på at det vokser opp nye blader, så kan jeg fjerne de gamle etterhvert!

Bilder kommer
Hei.... har du navne på butikken Kiel og adressen...
Jeg skal dit i påsken..
Mgnsoscar
Ble ikke så fornøyd med hvordan plantene så ut i karet. Hullette å fæle! :( Jeg satser bare på at det vokser opp nye blader, så kan jeg fjerne de gamle etterhvert! :)


Syns det så veldig pent ut! Og ikke vær bekymret. Vallisneria vokser som ugress, ikke lenge før du må luke
ghost
Hei.... har du navnet på butikken Kiel og adressen... Jeg skal dit i påsken..


Butikken heter Knutzen Zoo unt Angelen og addressen er: 16-20 - 24103 Kiel
Etter endel frem og tilbake har jeg bestemt meg for hvilke fisk jeg skal ha i karet!

Jeg vil ha en stim Rødhalerasbore, en stim kuhlii-ål, noen Sae og Perlegurami.

Passer disse fiskene sammen godt?

Det eneste jeg lurer på er hvor mange av de forskjellige fiskene jeg skal ha :S
Noen tips?
Flott Akvarium,masse inspirasjon her!Gleder meg til og se hvordan det blir med Fisk oppi her
Tusen takk!
Blir nok fisk om noen uker
Vallisneriaplantene jeg fikk for rundt to uker si'a har bare blitt verre og verre! Mange av bladene er helt rotne og faller fra hverandre bare jeg tar på de!
Så jeg måtte luke ut alt rottent og fjerna alle dårlige blader. Da satt jeg igjen med rundt 10 planter med noen fine små blader. Desuten har jeg fått rensa grundig, fordi alle pestsneglene som fulgte med vallisneriaene (...) forurenser ganske kraftig oppi der. Jeg går til anskafning av noen jegersnegler i morra i håp om at det hjelper

Forresten så har flyteplantene mine vokst seg enorme!
De er blitt utrolig flotte!

Bilder kommer snart

Vallisneriaplantene dine trives kanskje litt dårlig i finkornet sand?
Har hatt vallisneria i sand før, så jeg tror nok ikke det er problemet. Plantene var jo halvdøde allerede når jeg fikk de i posten

Bilder:

I går kjøpte jeg tre flotte små Asiatiske jegersnegler. Har både Skivesnegl, lav toppluesnegl og damsnegle så håper det hjelper med jegersneglene. Har allerede funnet ett tomt skivesneglskall og ett tomt sandsnagleskall
Det er noen planter som har en nedsmeltningsprosses naar de flyttes paa, mest kjent er nok cryptocorynefamilien.
Jeg haaper plantene dine gror til igjen, en annen ting jeg har merket med mine vallisneria, var at de trivdes best i hardt vann. Da jeg fylte paa med roetter og ph'n sank, doede de ut.
Kan selvfoelgelig bare vaere tilfeldigheter....

Takk for tipset. Kan nok være en sånn nedsmeltningsprosessting
I dag har jeg kjøpt tre kjempeflotte perleguramier!
Jeg kjøpte en stor flott han og to litt mindre huer. Plukka ut de fineste i butikken (synest jeg da).
Fikk satt dem i karet litt tidligere i dag, og det ser ut til at de har funnet seg passe godt til rette!

Kommer nok flere fisker om ikke lenge!

Bilder kommer:
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap