Asiatisk eksperiment! (side 3)

Fiskene har kjempefort funnet seg til rette! Det har bare gått 4 dager siden jeg fikk de, men hannen har allerede laget ett stort flott skumrede undernoen av flyteplantene. Gleder meg til å se hva som skjer videre!
I forrigård fant jeg en hel med yngel i karet. De er bittesmå og svømmer rundt ved overflaten. De er veldiig ¨små så jeg får ikke tatt ordentlige bilder av dem

Har ikke noe årntlig yngelfôr, men jeg har satt igang en infusoriekultur. Håper de ikke dørt av sult før den er ferdig.
Jeg har veldig bløtt vann i karet med vallisneria. Mine vallisneria ble ikke helt fine før de satte skudd selv. Mener altså at skuddene ble kjempefine, mens de opprinnelige plantene ikke var det. De plasserte seg selv et helt annet sted enn der jeg hadde bestemt, og ser ut til å trives mye bedre der. De sprer seg og vokser som uvær, så jeg luker stadig ut hele planter og kaster.

Det er samme her!
Nå som jeg har omplantet de nye skuddene vokser de seg høye og gir mange utstikkere.
Nå har perleguramiene tydeligvis lagt enda mer egg!
Da jeg skifta vann istad kom jeg til å ødelegge skumredet til hannen. Det fløyt opp masse små gjennomsiktige "perler". Hannen ble skikkelig stressa og lagde raskt ett lite skumredet under ett flyteblad. Deretter plukket han opp alle de flytende egga og plasserte dem trygt i skumredet! Spennende!

Samtidig står infusoriekulturen og klargjør seg mens de allerede klekkede yngelen svømmer rundt i karet. Ifusoriekulturen har gått fra å være slørete og bakteriefylt, til nesten litt rosa, så jeg tror jeg kan mate med dem allerede i morgen!

Nå har jeg endelig funnet kamerat mitt så nå skal det nok komme en god del bilder!
Her kommer bilder!

[External Image]
[External Image]
[External Image]
http://akvaforum.no/images/forum/26964_110515195101_3.jpghttp://akvaforum.no/images/forum/26964_110515195050_2.jpg[External Image]
Så fine perler! Jeg planlegger å skaffe meg noen til høsten. Blir spennende å lese om hvordan det går med eggene
Supre bilder! Og er det Pistia som har fått sånne vannvittige røtter? Stilig!
Helinor
Så fine perler! Jeg planlegger å skaffe meg noen til høsten. Blir spennende å lese om hvordan det går med eggene :)


Anbefaler veldig! Utrolig flott fisker, men kan bli litt teritorielle da, men ellers er de flotte!

Og trond. Det er ikke pistia, men Ceratopteris Pteroides . De vokser utrolig fort og røttene blir kjempestore, men har tenkt å fjerne dem etterhvert som vallisneriaen vokser opp. De tar veldig mye plass, men er i gjengjeld veldig godt skjul for yngel da!
Litt tidligere i dag fikk jeg kjøpt 6 små flotte Siamesiske algeetere. De er kjempefine og små, men det er bare ett problem i karet. De er veldig redde for den store og slemme perleguramihannen (noe som egentlig er ganske forståelig). Hannen er ganske teritoriell og aggresiv ovenfor de andre fiskene. Derfor holder SAE'ene seg ganske mye i skjul.

Jeg vet ikke om det er dette eller om det rett og slett er på grunn av stresset ved å bli flytta over i ny tank. For perleguramien angriper aldri noen av fiskene når de er nede på bånn.

Noen som har tips eller råd?
Forrige mandag kjøpte jeg 9 bitte små kuhlii-åler fra zoo-1 i Sandvika! Jeg fikk ikke sett ordentlig på fisken i butikken, men når jeg nå har fått dem i karet ser jeg at de var helt utmagra! De kan jo umulig ha fått noe stort med mat i butikken!
Så her blir det skikkelig oppfeiting med røde mygglarver og artemia hver dag!

Samtidig kjøpte jeg 5 Sae til! De var også like små og utmagra!


Jeg har tenkt litt på å selge eller gi bort den flotte perleguramihannen min! Den er kjempeflott og vakker, og jeg har ikke noe lyst til å kvitte meg med den, men den blir så altfor territoriell!
Ingen av de andre fiskene kommer fram på grunn av hanna. Derfor ser det ut som om det bare er en fisk i karet! Alle de andre gjemmer seg sånn at man må lete for å finne dem!

Jeg har også ett spørsmål anngående Cryptocoryneplantene mine.Jeg planta dem jo for en god stund siden. De gamle bladene på plantene har etterhver begynt å dø, men det er greit siden det vokser opp nye, finere og mer rødfargede blader.
Men det som er problemet er røttene til cryptocorynene. De vokser opp av sanda og henger rundt på bunnen. De vokser ikke bare ned i sanda, men også opp. Det ser ikke særlig fint ut!

Noen som vet hvorfor det skjer, og hvordan jeg kan forhindre det? Kanskje det har noe med lyset å gjøre?
Har også tenkt på å skaffe meg indiske kloreker som kan kutte ned litt på alle pestsneglene jeg har i karet.Jeg vet at de spiser skivesnegler og damsnegler, men toppluesneglene har jeg til en viss grad innsett at jeg ikke kommer til å bli kvitt dem
Jeg bør kanskje revurdere tanken om å skaffe meg indiske kloreker.
For i stad fant jeg en hel haug med jegersnegleegg!

To av de tre jegersneglene jeg har, har hengt oppå hverandre i nesten en uke nå. Jeg tenkte at den ene kanskje var død, og den andre spiste den, men siden de hang på hverandre så lange, forkasta jeg tanken. Jeg bare lot de holde på med hva nå enn de gjorde og vips... Så fant jeg en hel haug med egg mellom stenglene på javabregnene mine!

Det tar rundt en måned før de klekker, så det er bare å legge på seg litt tolmodighet og vente

Bilder kommer her:

[External Image]
[External Image]
[External Image]









Du kan belage deg på at du nå har gått din siste meter. Håper du liker å sove med fisker.
Flaut å svare på feil innlegg
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap