- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Urørlig hunnkampfisk!
Urørlig hunnkampfisk!
Den ene kampfiskhunnen min ligger nesten hele tiden på bunnen ved siden av en trerot! Det ser ikke normalt ut at hun ligger sånn og ikke reagerer på verken mat eller noe. Har en annen hunnkampfisk sammen med henne i en stor bolle med planter og skjulesteder, men det ser ikke ut som de har noe problemer med å være sammen.. Jeg bekymrer meg veldig over den rare atferden til den rolige hunnen! Hvorfor oppfører hun seg så merkelig? Ser gjellene hennes gå opp og ned der hun ligger, så hun puster.. men hun virker nesten stresset, og flytter seg svært rolig når hun først rører på seg, for så å legge seg på samme sted igjen! Takker veldig for svar!
Postet 20.03.11 kl 23:18
:d
HavfruuenDen ene kampfiskhunnen min ligger nesten hele tiden på bunnen ved siden av en trerot! Det ser ikke normalt ut at hun ligger sånn og ikke reagerer på verken mat eller noe. Har en annen hunnkampfisk sammen med henne i en stor bolle med planter og skjulesteder, men det ser ikke ut som de har noe problemer med å være sammen.. Jeg bekymrer meg veldig over den rare atferden til den rolige hunnen! Hvorfor oppfører hun seg så merkelig? Ser gjellene hennes gå opp og ned der hun ligger, så hun puster.. men hun virker nesten stresset, og flytter seg svært rolig når hun først rører på seg, for så å legge seg på samme sted igjen!:( Takker veldig for svar!
Prøv å sette hun i et større akvarium, og sjekk om du finner noe rart med den(sykdom eller noe sånt)
Postet 20.03.11 kl 23:55
Postet 21.03.11 kl 09:13
Denne fisken høres i beste fall syk ut. Og denne type syk er det sjeldent noe å gjøre med... Vil ikke fisken lenger ha mat blir den bare svakere, og til slutt svinner den bort.
Jeg ville tatt den ut av bollen og heller gitt den et større alternativ å leve på, små vannbytter i løpet av dagen.
Har du varmekolbe i bollen?
Noen mener at kampfisker kan bli deprimerte om forholdene ikke er tilrettelagt, vet nå ikke helt hvor mye sannhet som ligger i dette... Men sture kan de!
Selv om dette er en fisk med labyrint-organ betyr ikke dette at de bør holdes i oksygenfattig vann.
Jeg ville tatt den ut av bollen og heller gitt den et større alternativ å leve på, små vannbytter i løpet av dagen.
Har du varmekolbe i bollen?
Noen mener at kampfisker kan bli deprimerte om forholdene ikke er tilrettelagt, vet nå ikke helt hvor mye sannhet som ligger i dette... Men sture kan de!
Selv om dette er en fisk med labyrint-organ betyr ikke dette at de bør holdes i oksygenfattig vann.
Postet 21.03.11 kl 09:59
Postet 21.03.11 kl 15:40
Endret: 21.03.11 kl 15:43
Så bra--
Det er bra at den spiste i hvertfall da...
Hvis du har en hann kampfisk i en annen bolle ville jeg prøvd å sette bollene ved siden av hverandre slik at de kan se hverandre-.- (vet ikke om det hjelper) Kanskje hunn blir glad og se en gutt da vettu :P
Hvis du har en hann kampfisk i en annen bolle ville jeg prøvd å sette bollene ved siden av hverandre slik at de kan se hverandre-.- (vet ikke om det hjelper) Kanskje hunn blir glad og se en gutt da vettu :P
Postet 21.03.11 kl 15:57
Endret: 21.03.11 kl 15:58
Postet 21.03.11 kl 16:31
SparessetDenne fisken høres i beste fall syk ut.
Ja, jeg er redd den er syk. Jeg ser at den vrir kroppen, den vrir liksom halen innover... den kan bli liggende sånn en god stund før den slakker seg litt opp og flytter rolig på seg igjen. Har akkurat prøvd å la den være i en balje for å se om den ble livligere med større plass, men til ingen nytte!:/ Hmmm..
Postet 21.03.11 kl 18:07
Postet 23.03.11 kl 20:01