Palett ciklider

Helloisen, Da er det kommet sikkert 30-40 egg i den ene steinhula mi, og det er da som sagt palett ciklider. Det jeg lurer på da er, Hvor mange av disse vil vokse opp? Kan det lønne seg og flytte de etter de er klekket og det har gått en dag eller to, Eller lar jeg de bare være, Det skal nevnes at de går sammen scalarer,guramier sverddrager og noen cardinal tetra.
Jeg har også nettopp fått yngel på palett. Det jeg tok å gjorde var å dele akvariet mitt i 2, slik at palettparet får gå i fred med ungene. Vanskelig å si hvor mange som vokser opp, sikkert noen andre som kan estimere hvor mange som vokser opp. Vil uansett anta at tallet på yngel som vokser opp øker om du deler karet.
Jeg har 2 pumper i karet mitt for å sikre god sirkulasjon, du kan også få tak i plexi-glass og bore 1mm hull i platen for sirkulasjon. både scalere og tetra, samt guramier tar en en yngel til lunsj om annledningen byr seg. Skjønt så passer paletten meget godt på yngelen.

Vet ikke hvordan det er å flytte de til et nytt kar, altså om de vil fortsette foreldre rollen om de bytter kar. Men det er det kanskje noen andre som vet.
Det vat det
Igår var det 8, idag er det ingen,, Ikke som jeg ser i allefall.. Kan jo hende det er noen et sted men tviler, Da hadde vel mor eller far passet de..
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap