Moonlight

Jeg har lest en del eldre tråder angående moonlight i akvarium, men linkene i de trådene er gamle og viser ikke til produktene lenger. Kan noen gi meg noen nyere linker?

Hvilke erfaringer har dere gjort med slik belysning?

På forhånd takk
Lenkene i innlegg 26 i tråden vår virker fortsatt. Superfornøyd med lyset, har montert i flere kar, det blir så trist med store mørke flater om kvelden. Nå er det vakre levende bilder i stedet :o)
lagde meg også moonlight i karet. men eg brukte dette funka bra.

Utstyre som trengs er:







Så trenger du ett nettadapter: linker til nettadapteret som eg sjølv kjøpte, dei har billigere også:


Så trenger du noe til å tette ledningsskjøter silikon kan brukes men det er annbefalt krympestrømper til det for å få det 100% tett.
kjøpte på e-bay 2 stykk led moonlight, bare plugge i kontakte så var det lys.
70,- betalte jeg med fri frakt. tok ca 1 uke så hadde jeg dem.
kan finne link hvis du er inntresert
En link hadde vært fint ja
hær er dem http://cgi.ebay.com/2-Blue-12-LED-Aquarium-Fish-Tank-Light-Strip-Moonlight-/270711673229?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f07ac518d

steget en del i pris men fortsatt billig. tror dollaren er på rundt 5,5,- nu så da blir det 110,- med frakt
Takker

Da er det bestilt. Det skal bli fint å få sett litt i akvariet etter at hovedlyset slås av om kveldene
ja det er skøy å se hva de finner på, har min på timer så er det 45min med moonlight før/etter hovedlyset.
Er det mulig å montere en slags tidsstyrt dimmer på hovedlyset for å unngå en brå overgang? Eller vil det koste mer enn det smaker?
Det er også en som selger en lignende sak på QXL. 199,- inkl. frakt. Ligger under dyr -> ferskvann
slapp fisken
hær er dem http://cgi.ebay.com/2-Blue-12-LED-Aquarium-Fish-Tank-Light-Strip-Moonlight-/270711673229?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f07ac518d steget en del i pris men fortsatt billig. tror dollaren er på rundt 5,5,- nu så da blir det 110,- med frakt


Takk for den, skal jaggu bestille ikveld.
og i tillegg kjøpe denne timeren da så http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Timer/Digital-timer-med-ukeprogram/


Kanskje du kan poste ett bilde av nattlyset 'slapp fisken' ?
ja skal gjøre det i kveld når lyset kommer på
Flott, takk.
Gleder meg å se.
hær er bilde før og etter moonlight er på.
glemte å si at det lyset ser mye mere realistisk ut i virkeligheten. ser bare ut som blåbær nu
Det ser pent ut ja
Må vurdere å installere en sånn..
Alt det utstyret du trenger fås og kjøpt på chlas olson.
Jeg kjøpte alt der.
Kostet ikke mange kronene.

Ligger bilde på profilen min vist det er int før å se.
Tøft, takk for tiden til å poste bilde.
Jeg handla fra ebay linken din igår kveld.
I posten idag var de kommet...
Så nå har jeg også fått og montert mine nattlys.
Bli artig å se ikveld når det blir mørkt.

Kjøpte også den timeren fra biltema jeg linket litt lenger opp her, tidligere i uken.
Programmert den til hverdag hele uken, til å slå på en halv time før akvariet slår seg av, og til å slå seg av en halv time senere etter at akvariet har slått seg på om morgenen.
Bestilte meg moonlight fra ebay til 200 litern selv i dag, ser tøft ut. Skal bli kult å få det inn i akvariet når det kommer i posten om 2 uker - 3 uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap