Nøkkelhullciklide med egg. what to do?

kjøpte et par med nøkkelhullciklider på tirsdag, kunne se at de var et parr allerede i butikken og i dag har de jaggu lagt egg! MEN, hva gjør jeg nå? de har lagt eggene på en fin plass i forhold til beskytelse mot de andre fiskene i karet som forøvrig er 4 ancistrus sp og 6 kakadueciklider. har lest at de er flinke foreldre som passer på egg og yngel, men har jo absolutt null erfaring med oppdrett selvom jeg har lest mye om det her inne...

så hva gjør jeg nå? skal jeg la de være i karet eller ta de ut? hva forer man nøkkelhullciklide yngel med?

håper på litt hjelp
Fett, flere som har akvarier med våryr fisk
Får håpe det går bra, gleder meg til å se på søndag.
kan hende du finner lit info her
Eggene ble mat denne gangen, men håper det ikke er lenge til neste gang da skal jeg ha ett kar klart til de.
Nå har det skjedd ting her. Har nå tre kakadue hunner med egg og nøkkelhullciklidene har lagt egg på samme sted som sist. Tror det blir mye levende for de nærmeste dagene får håpe noen vokser opp denne gangen.
Du må nok belage deg på å ta ut yngelen og la de vokse opp i et eget kar, ellers blir de nok mat for de andre fiskene etterhvert, opdrett med andre fisker i karet er vanskelig, selv om Nøkkelhullciklidene passer godt på yngelen, så vil de andre fiskene sakte men sikkert klare å ta de.
Inaktiv bruker
Nå vet ikke jeg hvor store Ancistrusene dine er, men om de er litt størrelse på de, liker de veldig godt å ta seg litt "nattemat" mens ciklide-foreldre "sover".
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap