Panduroer som går fra harmoni til harnisk ???

Inaktiv bruker
har noen kar oppe å går nå, og har flyttet litt på fiskeraser. det jeg opplever nå, er at panduroene har blitt bøllete. Min teori er slik:

i karet nr 2 hadde jeg pansermaller neontetra to kampfisk og to panduro damer.
disse gikk fint sammen, og ingen ble plaget, men levde fint side om side.

så fant jeg ut at kar tre skulel bli et kar kun for kampfisk og flyttet dem ut av kar to.
nå er det blitt en annen stemning. panduro damene har hver sin hule, og hele tiden svømmer dem ut av hulene og rundt i akvariet. de svømmer rett til pansermallene og jager dem rundt. så jager de hverandre litt rundt også. de har altså blitt skikkelig bossy, og klarer ikke å la være å gjøre akkurat dette.

er det slik at de har følt at kampfiskene har vært sjefene og siden dem nå er borte, så tør de å være seg selv, og plage alle de andre?

litt sånn at når katten er borte danser musene på bordet?

om dette blir et problem, at det ikke bare er for noen timer nå så flytter jeg jo seff rundt slik at alle blir fornøyd
Inaktiv bruker
neoene får være helt i fred
Apistoer og cory er ingen god kombinasjon, og grunnen er at apistoene har revir, mens coryene ikke vet hva dette er. Dermed jager apistoene coryene rundt. Apistoer kan ta øynene på cory, og dette har jeg selv opplevd. Så vil anbefale og flytte coryene til dems eget beste.
Inaktiv bruker

takk for svar skal følge rådet ditt

men hva om jeg flytter tillbake kampfisken? da var jo panduroene langt fra hissige, og jaget ikke coryene. kanskje dem følte seg slik coryene føler seg nå selv om kampfisken ikke gjorde dem noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap