Det var en gang et lite akvarium... (side 13)

Ja, de likte den alle sammen, til og med viftereka sto og børstet på den
Ikke har det vært noen rester å finne etter den heller, alt ble spist.
Jeg kokte den litt i forveien forresten, så den skulle bli myk.


Nå nærmer det seg prosjekt akvarieflytt igjen, samboeren kommer hjem en uke tidligere fra jobb
Jeg lurer på å ta motet til meg og spørre om han kan snekre en reol til for meg, en med plass til 2 160 litere.
Det bordet jeg har oppvekstkaret på nå er nok ikke helt trygt. Enda godt at sluket er rett under :b
Så, der hadde det gjort seg med en reol synes jeg.

Ellers må jeg nevne at alle dere med merkelige akvariedrømmer har smittet meg.

Jeg drømte i natt at jeg passet niesen min som plutselig fikk et utbrudd av hvitprikk...Jeg satte henne i badekaret med noen varmekolber og begynte å regne ut antall dråper esha exit, mens jeg forklarte jenta at her måtte hun sitte i tre dager til faren var over
Aner ikke hvordan jeg visste hvor mange liter badekaret er på, men alt dette virket veldig naturlig og selvfølgelig i drømmen :b





[External Image][External Image]
Hi, hi. Den drømmen din må du skrive inn i tråden "du vet du er akvaholiker når..."
haha fantastisk.
sitte tre dager i badekaret. hehe
Jeg føler at akvarierommet mitt de siste dagene har blitt et sånt venteværelse opp til himmelen...
To fisker har dødd de siste to dagene, og i dag skulle det egentlig vært en til.

Jeg kan ikke fordra dette med avlivning uansett hvor humant det gjøres, man er uansett den ansvarlige for å slokne et liv.
Fisken det gjelder nå er Acei-hannen min, den kulen på haken har blitt større og han prøver stadig å riste på underkjeven for å få den bort, virker det som.
Den blir stadig større og stikker ut ytterst på underleppa. Og i og med at han graver flittig gytegroper, så får jo denne kulen aldri ro til å heles.

Legger ved tidligere bilder av kulen, forestill dere nå x3 med illrøde prikker på.

Det går jo ikke an å operere noe sånt for vanlige folk :b
Men hadde det gått skulle jeg gjort det, jeg er veldig glad i akkurat denne fisken.
Under første fôring om morningen, så er det ikke maten han syntes er mest interressant....han legger seg under hånden min i håp om å bli strøket litt på hodet [External Image][External Image][External Image]
Ok, nå får det være slutt på sutring over denne fisken!
Han har det ikke bra, og han blir plaget av de andre fiskene som merker at det er noe galt med han, jeg må bare ta meg sammen og avlive den

Fikk tatt et nyere bilde av tilstanden, og kulen kan nå sees inni munnen hans når han gaper/gjesper (eller hva det nå er disse fiskene gjør innimellom? )

[External Image]



Han rister nå på hodet nesten hele tiden fordi den kulen plager han, og jeg nevnte vel tidligere i tråden her at så lenge han ikke virket plaget, så skulle han få være...men nå er det ikke lenger sånn.
Og av hensyn til den vakre fisken min, så må jeg bare....ende livet hans og det er så fryktelig trist
Jeg trodde jeg skulle ha han i mange år jeg, også ble det bare en kort stund.[External Image]
måtte flire litt for meg selv etter den niese med hvitprikk drømmen :o)

Synd at du må avlive den flotte fisken...
Da var det gjort, og godt er det. Nå har han det bra, og jeg kan konsentrere meg om de andre fiskene igjen

Jeg er litt spent på hva som skjer i malawi-karet nå som sjefen er borte. Jeg regner med at hannen som har holdt seg anonym vil forsøke å ta over plassen, men så har vi den store zebra-hannen da....han er ikke så lett å ha med å gjøre :b

Litt om andre fisk..
Det blir ingen sommerfugl-yngel på meg denne gangen heller, for eggene var ikke befruktet!
De forble hvite i noen dager til foreldrene likesågodt spiste de opp.
Så nå går det vel noen uker før de prøver seg på nytt. *tålmodighet*

Jeg synes meliniene ser mer rufsete ut for hver gang jeg studerer dem, jeg så jo litt til det i butikken, men det er jo først hjemme at man virkelig kan se på de skikkelig.
De fleste har fått nappet både hale og rygg-finne av ciklidene de gikk med, men det er også faktisk halvparten av de som enten mangler, eller har altfor korte barter!
Jeg bytter litt vann i dette karet hver dag, og jeg holder også på med en esha 2000 kur for å hindre at det skal sette seg noe muffens i bartene mens de vokser.
Stakars...det kan ikke være så lett å være cory-barn med bartefravær.

På bildet her kan man jo se at det ikke er store greiene å vifte med akkurat...
[External Image]

Vakre, lille bettaen som har det med å gumle i seg de minste reke-barna *sukk*
[External Image]


Finn cory'en
[External Image]
Prøver å legge inn en videosnutt av cory-barna som leter etter kveldsmaten

<embed src="http://www.youtube.com/v/kebR803sioU?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>]
Ja, de er søte når de vrimler rundt sånn i store flokker De fryder seg ekstra nå som eikeløvet har kommet på plass, de elsker å barte rundt under de.

Fikk plutselig en anelse her om at mine såkalte vf imbellis egentlig er unge splendens damer..
Hannen min liker de veldig godt i hvertfall. Jeg trodde splendens-hunnene så ut som min ruby jeg, bare med forskjellige farger, men etter å ha sett i bildebasen så er det jo noen der som ser akkurat ut som de jeg har.
Ikke at det gjør noe at de er splendens altså.....det bare hørtes så avslappende ut med fredelig kampfisk


Sprekkmett med bollemage og må hvile litt i plantene
[External Image]

King of the castle
[External Image]
Jeg har fått det mest bedårende lille vesen i hus

Gabon-reken min har ankommet, og jeg forventet meg en sånn mørk, vortete 15-centimeters skapning jeg har sett i butikken.....men, neida
Inni en mosedott i plastposen satt en bitteliten, lyseblå og vettskremt nurk med paraplyhender

Helt ufattelig søt er den!

[External Image]
Å så fin ,ønsker meg Gabonreke igjen
Ja, det synes jeg du bør ha igjen
De er jo så artige, og med det sorgfulle og litt engstelige blikket, så er det jo nesten så man har lyst å klappe de på hodet og si at alt skal gå så bra så....
He he ,det var og en beskrivelse ja

Synes og det er fasinerende å se hvordan de skifter farger innimellom og hvordan de sitter der i fred og ro og vifter i vei.

Jeg ble nettopp vitne til at den fredelige gabon-reken også kan være i det grinete hjørnet...

Først et bilde her, hvor man deler en veggie-tablett i fred og fordragelighet...
[External Image]

Så samler gabonen viftene sine sammen i en fei og erstatter de med pigger...
[External Image]

Og stikker denne søte, uskyldige kuhliien som bare ville ha en smakebit.
[External Image]

Jeg tror feilen her var at kuhliien snek seg opp bak gabon-reka, den er nok en smule skvetten...kan man si
Ser ikke ut som kuhliien fikk alvorligere skader enn to røde prikker, og den fortsatte allikevel rett bort til maten
Ellers i akvarieverdenen min er det litt kaos om dagen, ting må flyttes litt på og gjøres litt om så det blir klart til å flytte 325 liter'n inn på plass med de andre.
Zebra-hunnen spyttet yngel for noen dager siden og jeg ville beholde noen, så nå har jeg 15 gule små i et yngelkar på kjøkkenbordet

Og det som er mest koselig er jo at samboeren ikke synes det gjør noe at det står der. Mulig den nybakte eplekaka jeg hadde klar sløvet tankegangen hans noe.... og det var høyst planlagt
[External Image]


I malawi-karet er det egentlig veldig uorden, alle bare surrer rundt og ingen bestemmer over noen....men i går fikk jeg endelig tatt noen bilder av den såkalte "hunnen" i en litt annen drakt
[External Image]
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Og det som er mest koselig er jo at samboeren ikke synes det gjør noe at det står der. Mulig den nybakte eplekaka jeg hadde klar sløvet tankegangen hans noe.... og det var høyst planlagt ;)


Hehe, måtte le når jeg så den der! Kanskje det kan være et triks for diverse...? *legge onde planer*
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Og det som er mest koselig er jo at samboeren ikke synes det gjør noe at det står der. Mulig den nybakte eplekaka jeg hadde klar sløvet tankegangen hans noe.... og det var høyst planlagt ;)


Leste den høyt her og dama knakk sammen av latter... :-p
He he....her er det ingenting som ikke kan fikses med litt hjemmebakst
Det har blitt en del kaker etter jeg startet med denne hobbyen kan man si...
Så rart ,har aldri tenkt over at en Gabonreke kan stikke . Ser på de som verdens fredeligst dyr jeg ,men nå ble jeg usikker gitt
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap