Det var en gang et lite akvarium... (side 56)

Wow, dette skal bli morro å følge med på
Oi! Det var jammen en god del kar, er litersyken stagget for en liten stund nå da? :P
Plussmedlem
Dette tenker jeg blir saker! For en ekstrem reol... lykke til, Marita Plutselig kjente jeg et lite stikk av savn etter å sette opp ny akvariereol selv... (jeg kan nok drømme videre, det er ikke så lenge siden sist!) Husker når jeg hentet den siste reolen min i år, den med 6x85 liter. Det ble en fullpakket bil, det skal jeg love...!

Blir nok kjempefint det der, du må bare legge ut masse bilder. Og svarte porsa-reoler er det peneste syntes jeg! Har bare det jeg også.


Lykke til sier jeg til Milo og Kaja også hvis de skulle titte innom her!
Jøss ,det må må man si ,ikke småtterier det der nei

Blir spennende hva dere skal fylle opp karene med
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Og takk og lov, han skal hjelpe meg å få alt det styret på plass igjen hjemme hos meg :)


Det kan jeg ikke huske å ha sagt noe om... :-p
Jeg vet ikke helt om litersyken er noe man kan stagge så veldig, det er vel mer sånn at man alltid vil ha mer etterhvert uansett.
Det blir aldri helt nok

Snille, vakre Milo....hvis jeg baker en stooor fyrstekake til deg og blunker det beste jeg kan med flagrende øyevipper så hjelper du meg vel? :b
Og jeg er sikker på at jeg hørte en stemme som sa at jeg skulle få hjelp til å koble ting og tang, men jeg var jo litt sliten, så mulig det var stemmer i hodet jeg hørte

Nå er vi ferdige med å laste ut alt, Kaja og jeg renset karene for grus og Milo spylet de godt.
Alle hjørnefilter-mattene ble også tatt ut og jeg har okkupert badet til eldstemann siden han har badekar, der skal svampene få ligge og godgjøre seg en stund.

Jeg skal legge ut bilder etterhvert som prosjektet går fremover, men dagen i dag gikk bort til ren sjauing rett og slett, mye greier som skulle fraktes inn og sånt tar gjerne mer tid enn man tror.
I morgen blir det å vaske det meste av utstyr, jeg får hjelp av Kaja til dette, hun stiller jo alltid opp like blid når det er noe og det er jeg så takknemlig for

Nei, nå er det på tide å komme seg i seng og få seg noen timer med søvn før jeg må stå opp med minsten...
Har du en ledig powerhead du kan slippe uti badekaret tro? Bassiluskene har godt av litt sirkulasjon. Og en skvett Salmi kanskje...

Gratulerer forøvrig! Min sorte Porsa skal forhåpentlig bankes sammen i morgen
Oi oi, det var massive saker. Nå blir det kos vettu.

Tenkt på alt du kan ha i den reolen og hvor mange muligheter du har med innredning etc.
milo
[QUOTE=Marita Ekdahl]Og takk og lov, han skal hjelpe meg å få alt det styret på plass igjen hjemme hos meg :)


Det kan jeg ikke huske å ha sagt noe om... :-p

Være omgitt av to slike blondiner en hel dag, vil vel svekke konsentrasjonen og hukommelsen til de fleste Milo. Alstå er odds høyest for at Marita har rett. Sorry! På den annen side forstår jeg taktikken din når det gjelder å få hjelp til å huske.

Gratulerer alle tre. Jeg så bildene på Finn og siklet selv. Nå får jeg heller invitere meg til Sarpsborg for en nærmere beundring av fangsten når den er montert og fyllt.
Oi, så heldig du er! Dette kommer til å bli knall. Drømmer om plass til noe sånt jeg også. vel og merke får vi ta det i høyden om det noen gang lar seg gjør.
Nå skal jo alle karene jeg hadde fra før selges, så hvis du har lyst på flere kar så har jeg de stående tomme her når du kommer senere i dag, de er komplette med alt utstyr som trengs...

Og takk for tipset Linda! Jeg skal sette i gang en pumpe i badekaret nå
Ledig powerhead ja....det ligger 30 stk. i poser her nå
Skal be kællen å se på det. Jeg sitter fremdeles fast uten bil så alt får gå via gutta mine :P De kommer nå innom i ettermiddager eller når de avtaler Vet det bare så ut som det var lite i stad, men ting endrer seg så utrolig fort.
En ting jeg har lurt på da jeg har lest tidligere og at man putter pumper mm. i badekaret. Er det ikke fare for at såpe og vaskemiddelrester vil trekke inn i svampene og dermed være et risikomoment ?
Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
En ting jeg har lurt på da jeg har lest tidligere og at man putter pumper mm. i badekaret. Er det ikke fare for at såpe og vaskemiddelrester vil trekke inn i svampene og dermed være et risikomoment ?


Nå må du jo skjønne det at Marita har EGET akvariebadekar..... :-p
He he ,ja da skjønner jeg bedre ,luksus der i gården
Nei, noe sånn luksus har jeg ikke
Jeg skrubbet badekaret først med skikkelig glovarmt vann, og det er et ganske nytt badekar dette her så det er ikke så inngrodd med såpe enda.

Jeg rotet også litt i innlegget over her, det til Linda angående powerhead for å holde i gang bakteriekulturen. Var jo så trøtt etter få timer med søvn og fullt kjør i to dager så jeg var litt halvveis i koma når jeg leste innlegget :b
Disse svampene har stått tørre lenge i butikken så det er ikke noe å holde i gang, de skal bare ligge i vann og vaskes.
Så jeg har altså ikke satt noen powerhead i badekaret

Men sønnen min er ikke så fornøyd over at hele badet hans er fullt av store og ekle svamper med grus og gørr på, så jeg får være litt mer effektiv i kveld og få renset de ferdig.
Det er bare en litt overveldende tanke å rense 30 blåmatte-svamper så jeg driver og utsetter det hele tiden
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Men sønnen min er ikke så fornøyd over at hele badet hans er fullt av store og ekle svamper med grus og gørr på, så jeg får være litt mer effektiv i kveld og få renset de ferdig.


Sønnen din er sånn og foreldrene mine er sånn... den "skrekken" der dekker visst alle aldersgrupper

Plussmedlem
Du Anders? Kanskje du skulle spørre om Marita vil adoptere deg, så kan foreldrene dine adoptere sønnen hennes, og så blir alle fornøyde... :-p


Hørte forresten at det var en noget avslappet dag i dag Marita, litt slitne lissom?
Plussmedlem
milo
Du Anders? Kanskje du skulle spørre om Marita vil adoptere deg, så kan foreldrene dine adoptere sønnen hennes, og så blir alle fornøyde... :-p


Forslaget ditt ble svært populært her i huset, Milo! Ikke'no nøling!

Har sendt deg en mail jeg, Marita
Hehe, ja det hadde vel vært trivelig
Det er merkelig det der, jeg har prøvd det meste for å få min eldste (15år) til å bli interressert i denne hobbyen men det nytter ikke.
Jeg har til og med tvunget han til å ha et akvarie på rommet, for jeg tenkte at han kanskje ville synes det var gøy etterhvert, men neida...
Men kameratene hans synes det er kjempekult med alle karene og vil gjerne inn og se på fiskene.
Kanskje det er en mening med at det bare er jeg som skal ha dilla her hjemme, ellers hadde det muligens gått over stokk og stein. Noen ganger er det godt med en familie som setter ned foten


Milo, litt sliten er ikke nok til å dekke hvordan det føles, i går måtte jeg bort til kalenderen for å sjekke hvilken dag det var hele 3 ganger...
Og i dag var jeg allikevel sikker på at det var fredag, så det er tydelige tegn her på at ting har gått litt for fort i svingene :b

Jeg har fått gjort bittelitt i dag, sånn sakte og rolig, for nå har ryggen nemlig oppdaget hva jeg har drevet med så nå har den begynt å si ifra.
Filtersvampene har jeg tatt ut av badekaret fordi etter gjentatte skyllinger oppdaget jeg at de laget riper i emaljen pga all smågrusen og sand som satt i porene.
Så nå er de blitt forvist til hagen, der skal jeg heller spyle de med hageslangen, noe jeg burde tenkt på med en gang egentlig....

Har vasket kar også, alle 6 105-literne som ble satt ned er nå renset for smuss og er klare til å settes opp. De resterende 3 karene tar jeg når hylla er oppe, så kan jeg sette de rett på plass.
Selve hylleprosjektet står nå på pause til de justerbare føttene kommer, det fulgte ikke med reolen og måtte bestilles hos akvariekjeller'n, men der var de greie og skulle sende de allerede i dag så det tar nok ikke så lang tid før de er her.

Skulle gjerne hatt litt av magien til Mary Poppins her nå slik at alt kunne komme på plass i en fart


Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap