Det var en gang et lite akvarium... (side 57)

Har lest litt i tråden til Linda om alt kaoset der og blitt litt sånn motløs.
Men optimismen min snudde det hele da jeg tenkte at først skal vi jo ordne hos deg og det er jo ikke halvparten så ille som det blir her hos meg...
Selvom kroppen har vært nærmere 90 år etter sjauen, begynner den å endelig komme seg litt nå og da er jeg klar for å sette igang.
Bare beina kommer snart så vi får lurt igang Milo til første del av jobben som blir bak karene med rør og sånt.
Jeg tenkte egentlig å komme innom deg å ta med de 4 kar'ene som skal deles snart og mattene kunne jo blitt med meg hjem for rengjøring i balje her.
Da kunne vi fått tatt ned de siste tre 105l også slik at de sto klare der til kroppen din orker å vaske de...
Gleder meg virkelig til å se reol'ene oppe å gå hos oss begge og helt enig Anders, ikke noe så fint som svart porsa
Ikke meningen å ta motet fra deg da Kaja, du skal vel ikke koke og sortere sand, ikke har du fiskesuppe over alt heller, sparer en masse allerede der! Dessuten er dere fler og kan tenke med åpen munn, Ove blir bare litt stum og glassaktig i blikket hvis han må høre på meg. Dette blir bare moro skal du se! Gi milo en forhåndskos da, for nå står reolen midt på stuegulvet på seks perfekte ben
Plussmedlem
Et bilde hadde gjort seg, Linda! Hehe

Og jada, oppsetting av reol er kjempemoro, Kaja, med unntak av f. eks utvendige filtre, og det skal vel ikke dere ha
Plussmedlem
Linda W
Ikke meningen å ta motet fra deg da Kaja, du skal vel ikke koke og sortere sand, ikke har du fiskesuppe over alt heller, sparer en masse allerede der!


Kjenner Kaja dååårlig du... :-p
Yngelsuppe er det hos meg men går vel i klassen luksusproblem og heldigvis skal sand og alt annet bare flyttes. Hos Marita er forholdene noe bedre siden hun var smart nok til å vente med yngelkaos til reolen er oppe...Heldigvis ingen av av oss tre som blir som Ove og det letter jobben mye å være flere som hiver seg over oppgavene med iver.
Kos overlevert)
Nå er det bare å vente å se om Marita snart skjønner at vi har sjanghaiet tråden hennes...



Plussmedlem
Anders K
Et bilde hadde gjort seg, Linda! Hehe :D


Unnskyld Marita, innlegget jeg siterer til var feilpostet ))

Trodde jeg var i Linda sin tråd her visst. Hender ting går i ball. Ikke rart så mange som holder på med oppsetting av reol nå :p
Heii

Jeg er bare på side 7-8 nå.. Og har hoppet litt frem og tilbake på sidene.... Men bra lesing dette... Nybegynner her og har blant annet kuhliier... Slik jeg fant den tråden når jeg søkte på de... Halden jente her... Morro å se all fremgang og om ynglene osv... Hvordan går det med den svarte skumle reka nå? Fortsatt klengete?

Siden jeg er ny så lurte jeg på om du viste om det var noen forumer på facebook også? Som var kanskje for Østfold?

Jammen har det skjedd litt siden sist jeg var innom tråden din. Håper det bare blir bra fremover og at bena kommer så milo kan få seg litt jobb Og dere kan kose dere med oppsett når det er tid for det Blir spennende. Håper noen bidler underveis og etterpå
Plussmedlem
Jeg har filmet litt underveis i dag, men tror ikke jeg tør legge ut noe før jeg er trygt på plass i de indre deler av en eller annen uutforsket jungel. Det ble mumlet stygt når jeg "truet" med å legge ut videoene... :-p
Plussmedlem
ETT lite bilde kan jeg våge.... :-p
Ja her har det vært aktivitet ser jeg Koselig med litt chat i tråden min, bare å skravle i vei

Det har vært rolig her i helgen, jeg våknet på fredags-morgen med en nakke som ikke ville være med på å se hverken til høyre eller venstre, så da ble det å holde seg helt rolig.
I dag har jeg myknet til såpass at jeg har hatt Kaja og Milo på besøk som har pisket i gang prosjektet videre her :b
Reolen er satt opp og et stort rør er på plass, nå mangler bare de resterende ørten små-rørene til hvert kar... Takk og lov at Milo tar den jobben, ellers hadde jeg nok valgt å bare fortsette med bøtte-bæringen. Blir helt matt av sånt rørkaos jeg

Tenkte jeg skulle blottlegge meg litt nå å vise frem bilder av hvordan tilstanden er her i huset, det er kaos overalt.
Enda godt at det bare er under-etasjen vi driver og roter i, skulle jeg hatt akvarier og reoler strødd rundt i stua så hadde jeg blitt ganske så stressa.

Her har vi Kaja og jeg som vasker porsa-deler, vi fikk også hjelp av Fanta som tok skrubben og gjerne ville bidra litt
[External Image]
Her er Arne i gang med å få opp reolen, veldig greit med en sånn reserve-mann når min egen er ute på jobb :b
[External Image]
Her er mellomgangen utenfor akvarierommet... [External Image]
Litt mer rot og kaos kommer her...


Rommet ved siden av mellomgangen, her står noen av 105-literne som er ferdig vasket. Jeg har planer om reke-rom her etterhvert
[External Image]

På fyr-rommet har jeg lagret noen kar med Corydoras, der går de litt trangt nå men jeg regner med at det skal gå greit for en kort periode.
[External Image]

På biljard-rommet står det også noen kar på vent... [External Image]
Tenk så mye mer utfordrene det blir hos meg, med total plassmangel.
Det blir noe å bryne seg på for to blondiner.
Enda godt vi har Milo til å tenke logisk når vi bare blir sittende som to spørsmålstegn...
Og sånn ser det ut på akvarierommet i skrivende stund...

Jeg har også reoler stående langs hekken og i uteboden og jeg tror nok de nærmeste naboene lurer litt på hva jeg driver med om dagen... [External Image]
Plussmedlem
Akvarierommet for 3 timer siden... :-p


<embed src="http://www.youtube.com/v/hCLEOQRewsM?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Ja, hos deg blir det skikkelig utfordrende prosjekt, men det blir jo så bra når vi er ferdige, og ta fortjener vi en skikkelig hvil og muligens en flaske vin eller to på deling
*kremt* Du kunne godt ha sagt ifra om den filminga sånn at jeg kunne sett flittig og arbeidsom ut i stedet for å leke med bikkja mens Kaja vasker :b
Åh, dette er så morro å følge med på

Ja de naboene lurer garantert for du fikk ikke med deg når jeg sprang ut i hagen med 6 reflektorer istad.
Selvfølgelig gikk det mange forbi akkurat da...
Plussmedlem
Marita Ekdahl
*kremt* Du kunne godt ha sagt ifra om den filminga sånn at jeg kunne sett flittig og arbeidsom ut i stedet for å leke med bikkja mens Kaja vasker :b


Bare vær glad for at kameraet har innebygd sensur og nektet å lagre den ene filmen du, for der var det MYE rart.... :-p
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Adolfsen
Reklame for plussmedlemskap