Det var en gang et lite akvarium... (side 58)

Jammen var det tre flittige der ja Det blir spennende å se dette ferdig ut. Naboer, ja de er til for å gjøres nysgjerrige
Ser ut til å bli velsig bra det her.

Det finnes ikke noe mer moro enn naboer som klør seg i hodet og lurer på i det huleste man driver med, en som visker tvilende: - hun sa hun driver med fisk... Mens de andre rister sakte på hodet og husker det ene karret de hadde en gang i tida, det var da ikke sånn..
Plussmedlem
Hah! Jammen vet jeg hvem jeg skal leie inn den dagen jeg skal installere automatiske vannbytter! He-he! Da skal du få godt betalt, da, riktignok
De blondinene der kan få vaske. Det trengs sikkert det også... *kremt*

Arbeidet går virkelig fremover ser jeg. Minner meg litt om den gangen jeg hadde full omgjøring inne på mitt akvarierom sist; porsarør, akvarier og masse annet spredd rundt overalt Det er jo litt av sjarmen med den hobbyen her, er det ikke?
Hehe...nå blir jeg vel kjent som "den rare dama i det blå huset".
Etter sommer'n jeg drev og kastet skifer ut i gata her så fikk i hvertfall ungene opp farta når de skulle forbi.
En vet jo aldri hva som kan komme flygendes ut av hagen her :b

Nå har jeg hatt trivelig besøk av Mr. 530
Milo og Kaja var her fra før siden de nå er blitt fast inventar i huset mitt.
Vi har skravlet og inntatt en aldri så liten bunke med vafler med rømme og syltetøy.
Veldig koselig altså

Nå er det bare Milo og jeg igjen her, han styrer med noen ledninger tror jeg, og jeg skulle egentlig skrubbe 60 skyvedører, men de puttet jeg like greit i oppvaskmaskinen.
Man trenger jo ikke lage seg unødvendig jobb når det er så mye annet som skal gjøres, skrive innlegg her f.eks. er jo veldig viktig å få tid til :b
Å skrive innlegg her er kjempeviktig
Oppdatering her ER veldig viktig. Selv om jeg ikke skriver så mye henger jeg med Og så er det noe som heter kamera, sånt er også uhyggelig viktig
Plussmedlem
Tvillingmamma80
Og så er det noe som heter kamera, sånt er også uhyggelig viktig :D


DET gjelder kun hvis jeg befinner meg BAK kameraet....
Marita Ekdahl
Nå har jeg hatt trivelig besøk av Mr. 530 :) Milo og Kaja var her fra før siden de nå er blitt fast inventar i huset mitt. Vi har skravlet og inntatt en aldri så liten bunke med vafler med rømme og syltetøy. Veldig koselig altså :)


Tiltredes. Veldig hyggelig prat og kikk på akvarier både med og uten fisk sammen med Marita, Kaja og Milo.

Når man er 68, har man gjerne smakt store mengder vafler, ikke minst etter å ha flyttet til Moss hvor man både har en egen vaffelrestaurant og dessuten den lokale vaffeltradisjonen å ha wienerpølse i den - ikke min favoritt. Det er derfor med stor faglig tyngde jeg kan si at Marita har et usedvanlig vellykket samarbeid med vaffeljernet! Takk for meg!
Anders K
De blondinene der kan få vaske. Det trengs sikkert det også... *kremt*


Der ser du Anders, vi blondinene kan mer enn å vaske, vi kan slå til med gode vafler også når det trengs...

Bilder ja, det var ikke så mye å ta bilde av i dag egentlig, sånn bortsett fra vaffelspising :b
Neida, Milo har fått på plass slanger på baksiden av reolen, kuttet nøyaktig og pent festet. Veldig fornøyd med det at det blir seendes ryddig ut, ingenting som henger og slenger tilfeldig
Skal hive inn et bilde av baksiden i morgen for nå er lysene slukket nede og coryene har satt i gang med natt-party som de pleier, vil jo ikke forstyrre de i vimsinga...

Men jeg må vise bilder av de nyeste fiskene, smaragd-ciklidene, de er veldig vakre synes jeg og hunnen er så rund over magen nå at hun danser samba hver gang hannen er i nærheten

Hannen
[External Image]
Og hunnen
[External Image]
Dem så flotte ut! Spennende. Helt nytt for deg med smaragdene? Og ja, gleder meg til flere bilder :P Selv om milo KANSKJE ikke er frontfiguren
Reolen er på plass :)
Siden jeg allikevel er oppe og rusler på natterstid, så kan jeg jo oppdatere litt igjen

Det har skjedd mye de siste par dagene synes jeg, milo har fått på plass hele det fancy vannbytte-systemet, litt småhumper i veien ble det jo, men det er jo bare sånn det skal være vel?
Veldig sjeldent at et prosjekt går helt smertefritt etter min erfaring.

Kaja og jeg begynte i går å fylle de tre karene på midtre rekke, der skal det gå corydoras såklart, Sp.Black blir nok de som får flytte inn først for de er så eggeklare nå at det er helt plagsomt å se, stakars

Litt bilder fra de siste dagene [External Image]
Alt i perfekt vater uten å ha prøvd engang, veldig fornøyd med det
[External Image]

[External Image]
Det begynner å se trivelig ut i reolen allerede synes jeg, litt lys og vann så kommer den til liv
Her er Kaja i gang med å fylle kar [External Image]
Ja nå klør det virkelig i fingrene for å bli ferdig slik at fiskene får komme på plass.
Har jo sett den ene sp. black dama di som venter mest av alle, på å få ett nytt akvarie som hun kan egge ned.
Skal bli koselig å se en gjeng med slike yngler barte rndt hos deg igjen snart.
Den forrige gjengen på over 100 stk var jo så bedårende.
Takk for bildene du tok og la inn i tråden min,av fiskene når de var med på heldags 'dagis' hos deg.
Siden superrot hannen kastet ut L10A hannen av hulen og samtlige av de andre mallene suttet seg fast på røtter når de slapp ut her hjemme, var de nok lei både fraktposer og baljer i sammenlagt ett par døgn...


Og der henger det lys tilsynelatende i løse luften. Sukk. Jaja, når man ikke har tålmodighet får man kaste bort masse tid på uløselige gåter i stedet. Fikk popnagletang da, det har jeg og nedløpsrørene her savnet

Blir superfint!
Plussmedlem
Linda W
Og der henger det lys tilsynelatende i løse luften. Blir superfint!


Patentbånd skrudd opp i hele lengden oppunder porsaen, som lysene henger i. Skrus opp på 5 minutter. Samtidig stabiliserer det reolen enda mer...
Hold ut Linda, det er en ende på kaoset

Her går reol-prosjektet fremover med museskritt. Blondinene begynte bra, men endte så altfor tidlig i hver sin sofa etter noen glass rødvin og pasta med fløtesaus, så det blir nok ikke noen sen kveldsøkt nå

Sp.Black har fått flytte inn i det første karet som klarnet opp, de var forbausende enkle å flytte opp fra juwelen så jeg har mistanker om at de faktisk ville flytte.
Her er bilde av hvordan reolen ser ut nå, de seks nederste karene er fyllt opp men ikke innredet enda, bortsett fra det til venstre hvor coryene har flyttet inn.
[External Image]
Og man må ikke glemme å ha det litt gøy innimellom [External Image]
Plussmedlem
Så utrolig flott det blir, Marita! Helt utrolig. Jeg kan nok ikke se heelt bort ifra at jeg er biiitelitt misunnelig, men mitt høytidelige løfte til meg selv (og foreldrene) om at jeg ikke skal ha noen fler akvarier må jeg bare holde, men det bildet der fristet meg! Det mener jeg virkelig.
Gleder meg til å se akvariene fullt innredet Lurer forresten på om jeg skal ta på noen sånne skyvedører selv på den ene reolen min, det blir veldig flott. Skinnene er allerede montert av en av de forrige eierne...

En av fordelene med å være ung akvarist er at man slipper å ende opp i en sofa med rødvin eller andre godsaker med mindre man snoker i fattern's barskap! Da finnes det ikke like mange unnskyldninger for å gi seg for kvelden, ikke sant? Det er ikke mange fordeler med å være ung, men jeg får tenke positivt på det som er, da. He-he!

Ha en fortsatt fin lørdags kveld (natt når den kommer), og nyt det som er gjort ))
Så flott det blir! Flinke er dere, og rødvinspause må man ha en gang i blant. Skal jo være moro!
Gleder meg til jeg en gang i framtiden kan komme og se
Det hadde vært veldig koselig om du hadde fått tatt deg en tur, du er hjertelig velkommen her

Nå begynner jeg å se en ende på reol-prosjektet mitt, det er bare to kar som står tomme nå i påvente av blåmatte og sand
Alle fisk har flyttet inn, og det har blitt sånn at jeg skal ha maller nederst til venstre og høyre, og apistogramma øverst til venstre og høyre.
Da blir cory-karene seendes ut som et kryss i reolen, for de okkuperer selvsagt resten av karene

Fikk meg en overraskelse når jeg skulle flytte Barteliten med hula full av yngel, for de småttingene som kravlet inne i der var jo ancistrus-barn!
Det har vokst opp en enslig ancistrus-hunn i karet hvor han og fruen bor, men jeg trodde jo ikke han skulle være interressert i henne når han har sin egen art der, men der tok jeg feil...
Det ble i hvertfall gjort kort prosess med det kullet, blanding av arter vil jeg ikke ha noe av.

Her er bilde av noen av småttingene, de var veldig søte da...
[External Image]

Og sånn ser det ut på akvarierommet i dag, mange av karene er fortsatt tåkelagt med filterguffe, så det har ikke blitt noen ordentlig innredning enda.
Nytter jo ikke det når man ikke ser noenting
Også mangler jeg planter....mye planter!
[External Image]
Her er karet til Sp.Black og C141, det er sånn nesten innredet, men ikke helt ferdig. [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap