Hjelp

har jobbet med 2 bonsai trær som ett av dem skal brukes i et 120 l rekeakvarium , men hvem skal jeg bruke ? spurt venner og det blei 4+4. Har jobbet så mye med dem at jeg helst vill bruke begge men det blir for mye. java mose og tråd ligger klar til og sette gang. det er tross alt 1 dags arbeid og få på plass mosen. kokkos nøtter med hull kledd med mose så dem ser ut som steiner er ferdige. Holder en knapp på bilde nr 1. Sånn er det og ha et luksusproblem.
Hva er trærne laget av? Blir jo nysgjerrig, ser jo med en gang hvor dette bærer og det blir knallfint! Har et ekte og dødt bonsaitre jeg egentlig skulle ha brukt, hadde det ikke vært for at det sikkert bare hadde råtnet. :/ Likte nr 1 best, det var mer bonsai i formen, men klart, 2 kan sikkert være pent i en vinkel det også!
Hjelp
hei jeg har hentet dem i mangroveskogen i Mekong Delta i vietnam så det er mangrove tre, kokt skrubbet kokt igjen for og få ut farge, ellers blir vannet brunt i lang tid. tørket dem og klippet dem til. vasket og skrapet dem reine. Det var jo lange greiner på dem men det var jo bonsai jeg skal ha og ikke et tre. Har et stort bonsai akvarie ferdig ligger bilder her på akvariforum Sett igang Bonsai er morro
Nææh.. når jeg tenker meg om.. så var ikke noen fine! Men du kan godt sende dem til meg altså

Har jo helt hekta på "tørre bonsaier" så å lage et under vann hadde vært fantastisk gøy, bare litt rådvill på selve materialet. Mosedelen er jo grei, men selve stammen.. tror ikke budsjettet strekker seg så langt som til at jeg skal få æren av å vasse rundt i vietnamesiske jungeler riktig ennå! Utrolig pent blir det i alle fall, bare legg ut bilde av resultatet, for all del! Skulle jo kunnet lage en hel hage med mose egentlig, skal snart bestille et lite knippe marimoballer å plassere rundt i karet, utrolig hvor gøy og pent man kan gjøre karet med noe så enkelt som mose!
Se på
hei se på det store karet jeg har med mose baller og steiner og en stor bonsai. er det sånn du tenkte deg det
Tenker moseballer tilfeldig og pent plassert på bunnen, steiner, sand og et stort bonsaitre. Ca samme som ditt, bare annet tre. Kommer nok aldri til å finne den perfekte rota da, er jo kul umulig å bestemme seg! Får holde øyne og ører åpne da.. Skulle jo hatt et godt beplantet kar, finnes ikke noe vakrere.. type et sånt et *drømme*
Helt klart et luksusproblem, men problem likefullt. Av en eller annen grunn var nr 1 mest spennende - såpass perfekt balanse at det er synd å tulle det til med mose...
Fint
fint det finnes ingen begrensninger på hvordan en vil lage et kar. Det er moro og gå nye veier
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap