Oppstart av akvarium

Hei !

Driver å bygger meg møbel til akvarium, og trenger litt hjelp her. Har ikke hatt noe akvarium før og ønsker at det skal bli best mulig fra starten av. Har ikke peiling på så veldig mye, men ønsker å lære. Akvariet jeg skal bestille meg har ca målene 52,5 cm lengde, ca 44 cm høyde og ca 30 cm dybde. dette gir rundt 70 L totalt volum, men vil ikke romme så mye vann. Vannmengden vil bli rundt 60 L.

Akvariet vil ha glasslokk på toppen og kommer til å være ferskvannsakvarium. Fra lokket av selve akvariet er det ikke så mye plass så er avhangig av å ha lys som ikke tar så mye plass og som kan passe denne avstanden. Er kanskje 4-5 cm høyde. er det da led lys som duger?

Er usikker på alt annet av utstyr også. Kan jo gå innom forhandlere, men er usikker på om det bare er en følelse av at de vil "lure" på meg dyrt utstyr. Trenkte at dere akvarium entusiaster har mye å bidra med her.

Det jeg da lurer på er generelt utstyr som jeg trenger. Lys? Pumpe? Filter? osv... I så tilfellet hvilke produkter evt en link til produktet. Trenger god hjelp her..

alex
Filter & varmekolbe
Ser du får hjelp med lys i en annen tråd......
Gode innvendige filtre med biologisk filtermateriale :
Fluval U2 (477,50) eller Eheim Biopower 160 (402,50)
Gode innvendige svampfiltre :
Fluval 2+ (340.-) og Eheim Aquaball 130 (380,63)
Varmekolbe :
Eheim/Jæger 75w (170.-)
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap