- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Pumpe virker ikke
Pumpe virker ikke
jeg skulle skifte vann i yngelkaret mitt (20 liter) til nye yngel som kommer snart, hadde fått bytta planter, sand men da jeg skulle koble til pumpa igjen, streika den :/
den vil ikke virke uansett hva vi gjør, hva kan være galt med den? Vet ikke hva den heter, men legger til et bilde av den (Bildet er ikke tatt av meg, fant det på google da jeg søkte på "akvariepumpe")
den vil ikke virke uansett hva vi gjør, hva kan være galt med den? Vet ikke hva den heter, men legger til et bilde av den (Bildet er ikke tatt av meg, fant det på google da jeg søkte på "akvariepumpe")
Postet 28.03.11 kl 23:35
Postet 28.03.11 kl 23:42
Postet 29.03.11 kl 07:58
Postet 29.03.11 kl 09:39
Postet 29.03.11 kl 12:09
Postet 29.03.11 kl 12:44
jeg bor i Finsland, 3 mil fra Kristiansand.
takk Sølvi, skal prøve det så fort som mulig
dette er vel den femte pumpa som streiker på to år:S de er ganske rare innimellom. SKal prøve ditt tips også hvis ikke de andre virker.
Forresten, hvis ikke noe funker, kan det da brukes ei luftepumpe? en sånn med steiner i bunnen og filter og en lite hull i toppen hvor alt kommer ut?
takk Sølvi, skal prøve det så fort som mulig
dette er vel den femte pumpa som streiker på to år:S de er ganske rare innimellom. SKal prøve ditt tips også hvis ikke de andre virker.
Forresten, hvis ikke noe funker, kan det da brukes ei luftepumpe? en sånn med steiner i bunnen og filter og en lite hull i toppen hvor alt kommer ut?
Postet 29.03.11 kl 15:41
Postet 29.03.11 kl 16:21
Kim-Martin HaugenJeg har hatt litt problemer med en invendig pumpe/filter selg, det jeg gjør er at når jeg starter den, går ikke rotoren rundt. jeg gir den bare et dytt så går den, så setter jeg den sammen og ned i karet :) Du kan jo prøve dette.
ja, meg og pappa "demonterte" pumpa, men den vil ikke gå:/ Kanskje det er et hårstrå som har kommet inn i rotoren og surret seg helt fast? (har ikke peiling på pumper)
Postet 29.03.11 kl 22:51