Interesse for import av vf discus?

Jeg tenkte å lodde stemningen for VF discus import. Jeg har kommet over en mulighet for å importere selv. Planen er da å ta fisken inn i mitt anlegg, det kjøres da umiddelbart 21 dagers kaliumkur på fisken - både forebyggende og evt ta knekken på gjellemark dersom det skulle være noe.

Fisk vil da være klare for henting hos meg etter endt kur.

Ang priser så tenker jeg ta ca 100 kr mer pr fisk enn det jeg selv må gi -for jobben med å kjøre kur / hente på flyplass osv. Tror ikke det blir så verst priser

NB! Fisken kommer ikke til å bli blandet i samme system som annen fisk her hos meg. Får eget kar på 450 liter.

Men for å gjøre dette må jeg vite om det er noe interesse.
Tydeligvis ganske liten interesse for viltfangede discus i Norge for tiden? Har kommet over en mulighet med veldig bra priser.

14 cm Alenquer VF - til kr 650,- for eks.

Eller hva med Blue Face Nhamunda Heckel 18 cm - til kr 990,- !!!!
Jeg sendte samme forespørsel til 50 mottaker og ingen respons.
Dette er IKKE ment som kritikk av de som ønsker å prøve på import, altså!
Skal bare prøve å forklare hvordan jeg, som driver med Discus, tenkte.

Men mine tanker når jeg leste denne tråden var at jeg heller vil handle fra etablerte
og annerkjente butikker og heller betale noen kroner mer.
Du oppga heller ingen priser i ditt første innlegg,
noe som fjernet resten av min interesse.
Flere andre som driver med Discus i stor skala tilbyr også sending av fisk,
mens du skriver at de etter endt kur vil de være klar for henting hos deg.

Prisene dine ser bra ut, med mindre de er en aprilsspøk!
Kanskje litt om hvor du skulle handle disse fra, noen bilder
og litt mer info hadde gjort susen?

Nok en gang, et bra tiltak du funderer på her, og dette er ikke ment som kritikk!
Håper du ser den.
Hei Odd!!

Nei tar det overhodet ikke som kritikk, dette var jo ett godt innlegg fra din side.

Litt mer informasjon om hvor fiskene kommer fra er på sin plass.

Jeg vurderer 2 forskjellige importører, den ene direkte fra Brasil, HEKDISCUS.

Den andre muligheten er å la Glaser Aquarium i Tyskland stå for import og at jeg henter hos dem i Tyskland.

Dersom det er interesse for det kan jeg legge ut bilder av fisk fra HEKDISCUS. Dette er en veldig seriøs aktør som har fantastisk flotte fisk virker det som.

Har startet ett firma, slik at jeg får tilgang på stocklister og prislister.
Flott intiativ Mads. Stå på så kommer nok folk hvis virkelig satser.
Trenger du hjelp er det bare å ta kontakt. Jeg har tilgang til det meste både de levende og utstyr.
Vil gjerne se hva du evt kan tilby Mads!
Bilder fra leverandørene ville vært flott.

Det samme gjelder deg også badat!
Var innom hjemmesidene dine for å se hva du har for salg,
men fant kun noen få Tanganyika-arter på lista di.
Hvor annonserer du?
Eller er dette mer ment til eget bruk + venneimport?
Vet mange driver med det, og holder selv på å starte opp et firma med tanke på slikt,
dog ikke direkteimport slik som dette med det første.
Blir nok heller å knytte til seg noen etablerte leverandører for min del...
Hei Odd.

Jeg har vært importør i flere år. Først til eget bruk som du skrev. Senere har det utviklet seg til venner og siden det har det bare vokst. Jeg tar inn ca. 5-6 sendinger av fisk hvert år. Sist med 447 fisker fra Tanzania. Venter pr. i dag 6 kasser med maller og Geophagus fra Brazil. De kommer trolig i neste uke.

Sendte prisliste på maller og diskus til 50 forskjellige mottaker. Fikk mange henvendelser på maller, men kun en på diskus. Jeg annonser ikke aktivt siden jeg driver ikke med småsalg. De som kjenner meg de kommer uansett.

Mads vil nok komme med mer info etterhvert. Han starter bare litt forsiktig for å finne ut hvor stor interessen er. Spør du så får du nok svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap