Valg av luftpumpe

Hei!

Jeg trenger en ny luftpumpe som skal drive en "sponge" filter og Hatch'nFeeder artemia klekker i en 54liter akvarium. Jeg leste noen av trådene her på akvaforum, og det er mange som anbefaler EHEIM sine luftpumper, eheim 200 & 400. Men jeg leste også noe negativ om det for eks støy, så ble jeg litt usikker.

Jeg har en Trixie Ap-180 som fulgte med brukt akvarium jeg kjøpte. Den likte jeg fordi det var stillegående. Men da jeg koblet den til artemiaklekkeren og filteren så var den ene utgangen for svak å drive filteren. Og i tillegg begynte den å bråke. Jeg heller ikke hvor gammel den. Er det noen som har erfaring med denne pumpe?

Jeg vil gjerne ha en stillegående pumpe som er sterk nok til å drive filteren og klekkeren. Prisen telles også, har ikke så mye peng:P Hvor pleier dere å kjøpe pumpe?

mvh
Jehson



Du kan jo bare kjøpe en fordeler.Jeg har en som kan gjøre at d ene uttaket fra pumpa kan fordeles ut på seks forskjellige uttak.På denne kan du også stille luftmengden individuelt på hvert uttak.Jeg bruker denne på et slikt filter du snakker om og ut til et artemiaklekkeri i et glass.Fungerer helt finr for meg da pumpa mi bare har et uttak.
Plussmedlem
Jeg handler den type utstyr på eBay... F.eks Resun Air8000 med 4 uttak, justerbar opp til 540l/t gir jeg under 200.- for frakt inkludert. Masse mindre pumper også, da tilsvarende billigere....
Fordelere, ventiler osv fra samme sted...
Hei!!

Jeg hadde tenkt å handle på ebay også, men er i tvil på kvaliteten siden jeg har ikke så mye peiling på pumper. Eneste jeg har hørt mest om er eheim og tetratic. Jeg vil ikke bestille noe fra nettet og bruke penger og tid å sende det tilbake(Hvis det er noe feil med det...)

Er resun pumper bra? Er det stillegående? Jeg skal ha den i stue, og jeg vil ikke høre noe støy fra pumpet.

takk for hjelpen..
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap