Lim til akvarie bruk

Ser mange som bruker silikon til div formål i akvarie men finnes det noe lim som funker fint ( skal males etterpå og da er vel silikon utelukket)

Halvor
Lim
du kan bruke trans-7 eller tec-7 fra novatec. dette er polymerbaserte lim og fugemasser, er overmalbare og du får dem i alle store byggevarebutikker. de er næringsmiddelgodkjent å hefter under vann også så du kan f.eks lime inn bakgrunnsplater uten å tømme tanken viss det skulle være aktuelt.
er du sikker på at du kan bruke tec 7 i akvariet?
jepp, har sjekka opp (jeg er selger i en byggevare butikk) og har fått bekreftet det fra novatec, tec-7 er giftfritt og næringsmiddel godkjent. har selv brukt trans-7 i flere akvarier til infesting av dekorvegger, både uten vann og med vann å fisk oppi. har oxo diskutert dette med gutta på TAM alnabru og de bekreftet det samme. (selv om de helst ville selge sitteget akvariumslim til 3x prisen)

Torbjørn
huff, jeg jobber på bygger'n, var usikker så bestillte svindyr silicon på nett. men tec7 er dyr den også. tror vi selger den for 180,-
hehe jepp var usikker selv så tok telefon til novatec mannen ja ligger vel rundt der i utsalg, litt billigere noen steder kanskje. men du har vel annsatt rabbat akvarielimet på TAM kosta 500 pr tube...syke greier
ja det er ikke dyrt for oss
takk for tipset.
Da blir det nok noe tec7 eller trans7 på meg etterhvert ja...

Takker for svara..

Halvor
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap