Hjelp-hvordan fisk er dette? og hva feiler det den

Vi har 3 slike fisker som man ser på bildene her i vårt 260liters ferskvanns akvarie. Nå har den ene av fiskene lagt seg ut no veldig,(man ser forskjell på bildet som har alle de 3 fiskene, den er lengst til venstre) og ligger mye av tiden på bunn. Vi er helt nye i akvarie hobbyen, så prøver å lese meg opp på de forskjellige fiskene våre,for å se hva som er vanlig oppførsel til de forskjellige artene, men denne har jeg helt glemt hva heter. den er vel ca 4cm lang om det kan være til no hjelp. I tillegg lurer jeg på om den er syk eller gravid. har puttet den i et ynglekar på kanten av akvariet for sikkerhets skyld. vi har ikke no produkter til å teste vannet med, annet enn ph papir, så jeg vet at vannet har en ph på 6.5, og en temp på 27grader. Vi har hatt litt nitritt i vannet, så hadde store vannbytter og 'sultestreik' i 4dager. Har også en gull gurami som har no som likner på pop eye, så medisinerer vannet med esHa 2000, uten at det ser ut til å ha no effekt har gjort det i 6dager nå, da vi fikk beskjed om å fortsette behandling til vi så bedring av akvaributikken vi handler i. Det er vel det meste av informasjon jeg kan komme med, men bare spør om det er no mer som kan være til hjelp.
Tilfeldig bekjentskap
© Chris Hatlem
Reklame for plussmedlemskap