Hverdagen som vannskadet :) (side 7)

Niks! Blir nok gurami da jeg heller mot asiafisk.. Og de er mer i midtsjiktet. Men haster ikke, jeg har jo guppyene nå og de skal jeg ha til de stuper med mindre jeg finner et VELDIG godt hjem til dem. Får heller kose meg med å innrede karet.. at man aldri skal bli fornøyd! Planen nå er å lage et ørlite plantekar utav en 5,5-liter jeg har stående, omrokkere blyxaen litt og se hvordan det blir seende ut.
Ah ja fatter, er jo ikke vits i å bytte når det funker med guppyene! ooh du får ta bilde når du kommer igang med plantekaret
Ja ikke sant! Nei kunne gjerne hatt en guramiduo oppi. Eller bare Hvit, men tror ikke han er sur nok til å skremme vekk minibotiaene. :p Bilder kommer nok, må bare få satt opp lys i karet igjen.. blæhh!
Knis.. har en laserpenn.. og i dag tenkte jeg hmmm.. og styrte den mot akvariet. Vi snakker guppyer som samlet seg for å jage i flokk, helt tullete ble de jo Herregud så søte! Hvor bra det er for det mentale er en annen sak men.. :p
hahaha tja hjernetrim? :'D
OI! Jeg hadde jo fullstendig frafall på alt killiyngel her for en tid tilbake. Triste greier, men sånn er det bare. Hadde klart å fôre dem opp i to uker så de hadde vokst endel. Og hva skjer nå? Jeg har FREMDELES ikke rotet meg til å tømme boksen med eggene, og hva ser jeg oppi? MASSE små yngel som har klekket. Forter meg og skifter en skvett vann, ploppe oppi litt mikroorm, liten luftepumpe samt har oppi et blad til dem. Fremdeles pittesmå så de er neppe mange dagene, sikkert overlevd på fôrrester. Utrolig gøy uansett!
nå, hvordan går det med kuhiliål yngelet? :'D
Killiene? Hundre prosent frafall, de tålte ikke at jeg tok opp all dritten som hadde blitt kastet oppi karet (skulle jo uansett lempes ut, var jo ren tilfeldighet at jeg så bevegelse nedi der). Sånt som skjer dessverre..

Nye prosjektet blir å scape en 5,5-liter jeg fikk av ei venninne. Kan bli gøy, spesielt siden det er så utrolig lite plass! Litt ekstra utfordring.. )
awww jah kjedelig, men sånt skjer. 5,5 liter!! gah! hvordan ser det ut? Hva skal du ha oppi? Haha jeg har dødslyst på et sånt også på rommet mittt!! :'D
Er det som kalles for en Aquabox, skal ikkeno oppi den annet enn et par snegler. En kampfisk inntil større hjem er på plass. Er gøy med så små "akvarier" da det er ekstra utfordrende å finne ting som er smått nok. Ikke en selvfølge å hive ei rot oppi nei.
Jah! Enig, har kjempe lyst på noe sånt jeg også, selv om man ikke kan ha så mye annet enn kanskje snegler osv, men det er så stilig og tar jo veldig lite plass! Finnes vel også noe slags sånne kjempesmå lys man kan lime fast for å få månelys effekt (blå juletrelys haha!)

Puh, har fått begynt å scape aquaboxen. Tror jeg skal ut på steinjakt snart, bare planter er ikke noe stas. Flyttet over endel planter fra stuekaret, ser veldig bra ut. Skal få fikset liiitt mer så blir det bra.
Om du ikke finner noe stein, så har jeg alltids noen i en pose her et sted. Men...jah stein er jo ikke akkurat vanskelig å finne, loool. Men jeg kan sikkert ta bilde av de om du vil ha noen som kanskje har en spesi form. Altså gratis såklart, haha.

GUD de var stilige de aquaboxene på 5,5 liter! Sto noen steder at det var moonlight også på de? Fanden, vil ha atme PC skjermen min, haha. Men prisen varierte sånn på nett, for ikke å snakke om frakt på over 300, haha kristus.

TA BILDER!!
Jeg har en til aquaboks du kanskje kan få av meg, må bare se hva det blir utav den andre. Problemet med denne er at lampa er gåen og sokkelen er amerikansk, medfølgende amerikansk filter kan du også få. Trenger en teknisk hånd, men gratis er jo gratis? :p

Ellers er det jo bare å be dyrebutikken ta inn. Ikke verre enn som så. Og ja, ta gjerne bilder av steinene! Har et lite steinbrudd her med massevis av forskjellige steiner, mange som er kjempestilige på form. Har fått dyttet nedi et par anubiaser, litt "gress" og et par lobelia-stilker, så tar vi det derifra og ser hva det blir av boksen. Veldig pen baderomsbelysning om ikke annet.
Oooh, pappan min er litt teknisk av seg, det går vel ann å "tjuvkoble"/bytte sokkel ellernoe? Jeg har også litt skifer til overs, men den kan jeg jo ikke garantere er trygg... Jeg har den i de to karene mine som er tomme (gud, planter hater visst å være ensomme?? Er bare den ensomme planten i 22litern som trives) - men har ikke sett at noe farge på vannet/olje/osv. De er jo 70 år så hva de nå enn har blitt sprøytet med har vel sakte men sikkert tæret vekk.

anyyywyay, jah er interessert i den aquaboxen! Skal ta bilde av steinene og skifern jeg har, noen av skiferbitene har spiker-hull i seg så da kan man jo knyte ting fast osv. OG skiferen er veldig lett å file ned, jeg bruker bare en liten skifer-bit for å gjøre kanter mindre kvasse.
Jaa, tekniske folk er en gave å ha altså! :p Skal få ordnet den andre boksen først så får du evt overta den nyeste. Er ikke Aquabox da, er Tetra. Men ellers er det jo bare å bestille et litekar fra butikken, når man ikke kan hente selv blir det jo billigere. :p

Nei å scape pittesmå kar er gøy, synes det er mye mer utfordrende også! Så mye lettere for at alt går til h.. når det er så lite plass en har til rådighet.
Haha, mhm! Hvor mange liter er den boxen da, eventuelt målene?
Hvis alt går skeis er det jo ikkke verre enn å stjele en av mammas vaser, hah! Skal ikke ha noe mer enn pestsnegler og planter. Synd jeg kasta bort siste rest av den svarte rådesanda, dumme meg! (vurderer om det er litt kjedelig med biltema sand i alle karene, haha) - Foresten, du må jo si litt om hvilke ideer du skal ha til ditt, haha jeg lover å ikke herme. Hvordan skal du bruke stein osv?
Jeg vet faktisk ikke! Ikke snøøøring! Men blir nok å dandere litt rundt etterhvert uansett, blir jo aldri fornøyd på første forsøk. Boksen er 5,5 liter. 5,7 sånn egentlig, men man sier vel 5,5.. :p Har forresten fått flere sandsnegle-bebiser hvis du ønsker. )
Ah skjønner, da har den sikkert samme målene også, noe ala 20x20x27 ellernoe (husker ikke høyden men den var ikke nøye) måtte flytte PC skjermen en cm for at det skulle gå opp, haha.

aww tjoho, haha jeg har EN sandsnegle bebi!

Syns nå aldri du er fornøyd, haha hvor mange ganger har du ikke flyttet om på alt i 54literen? :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap