Tips til plantegjødsel?

Må få igang noe gjødning til akvarieplantene mine, og lurte på om det er noen som har noen tips å komme med?=)

Ser det er mye forskjellig å velge mellom, og butikkene skryter jo uhemmet av det de har og gjerne av det dyreste de har og!
Vet liksom ikke helt hva jeg skal velge!!!!

Aner ikke om det har betydning hvilke fisk og verdier jeg har- men skriver det lell!=)

Har et 450 l kar med biltema sand, en hel masse vanlige planter og en stor rot. Av fisk har jeg elefantfisk, sae, scalare, cory, botia og ancistrus- snegler og en del gule skjell.
Vann= ph 6,5, g 5, nitritt 0, 28 grader.

Håper det er noen som tar seg tid til å hjelpe meg litt!=))
Hvis du har planter som tar opp næring fra vannet kan jeg i alle fall anbefale Happy-life Carbo... Den har funket kjempebra hos meg. Den kan bestilles via Aquamanias...

http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=1526

Håper dette var litt hjelp i alle fall
Vi har brukt ProAquatics PlantPro Flytende gjødning fra Akvariekjelleren.no og det er virkelig som en innsprøyting hver gang vi bruker det. Bruker det ikke så ofte som en gang i uka da, kansje mere en gang i måneden.
Jeg har veldig god erfaring med Credo Total akvariegjødning. Den er billig, 198 for 1 liter. Om du kombinerer den med Credo jerntilskudd, og følger anvisningene, så får plantene virkelig fart på seg!! Jeg har kjøpt den hos Dahls dyrerike i moss, de har også nettside.
Lykke til!
Tusen takk for svar!!!=) Superkjekt å høre hva erfaringer folk har!
Ønsker alle en strålende helg!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap