Alle moori-hunnene mine har blitt småspist på

Hva i alle dager kan dette være? Jeg mistenker hannen for å stå bak..Vet noen hva grunnen kan være? Jeg har en gruppe på 6 moori,5 hunner og en hann.Alle er fullvoksne. Finnene på alle hunnene er småhakkete,mens hannen sine er 100% intakte. Vet det er noe lek på gang, for han rister hele tiden. Kan han ha blitt direkte agressiv?Er dette normalt i lek?

Har 450l Akvarium og godt med plass så jeg tror ikke det er pga for lite plass heller.
Vet ikke hel hva slags fisk du har men en ting er jeg sikker på er at du har for lite fisk i akvariet. Skaff deg flere av samme art. Det er ikke bra med bare en han. Flere hanner vil dele hans agresjon med hunnene. Dessuten hvis han død så vil det bli 5 enkere moorii.
trodde det var slik at jo flere hunner pr hann,jo bedre jeg. så feil kan man ta.

Jeg har masse yngel og 5 på ca 7 cm også. Så du mener en hann til kan fikse problemet?Hvorfor blir han ekstra agressiv når han er bare en hann?
Tenk på oss menneske Janne. Vil du tøffe deg ut for jentene hvis du er den eneste gutte i samfunn? Neppe. Tilsluttt så går han lei av jentene og går amok. Han kan finne på å drepe alle hunnene. Det skaper en internkonkurranse mellom guttene også. Jeg mener ikke at du skal bare skaffe deg en ny hanfisk en en ny flokk med minst 10 fisk til. Jeg tror det er troffer du har. I et kar på 450 liter bør du ha 30 stk. Men 20 er OK.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap