Syk l144?

Hei!

Jeg hadde 2 små maller av L144. Imårres fant jeg en av dem dø på bunnen av akvariet. Jeg sa til meg selv igår at jeg syns de 2 små mallene ser litt bleike ut.
Jeg er redd de ikke får i seg mat.
Så jeg tok ut den andre mallen i mårres i en liten bolle og den fikk mat. Jeg fulgte med den og den spiste. Jeg satte den i akvariet igjen..
Hva kan jeg gjøre med dette? Vannverdier er normalt, teperaturen er normal og de andre fiskene trives og er aktiv som bare det...

Jeg har ikke andre akvarium jeg har ha den lille mallen nedi. Kampfisken tåler ingenting som annen fisk og begynner straks å hakke og bite på alt som kommer nedi akvariumet unntatt segler da..

Håper på svar og gode råd.. Da den andre lille mallen ikke er så bra ut..

Mvh Veronica
Hvilke andre fisker har du i akvariet? Om du mater med malletabeletter etter at du slår av lyset er det kanskje større sjanse for at den lille malla får i seg litt mat. Det pleier jeg å gjøre i akvarier med andre fisker som gjerne vil ha litt malletabelett etter de har fått sin egen mat.
Det er nå sjelden algespisere sulter ihjel i et kar...

Hva nøyaktig er vannverdiene dine?
Hvor stort er karret?
Hvilke andre fisker har du i karret?
Hakasu
Hvilke andre fisker har du i akvariet? Om du mater med malletabeletter etter at du slår av lyset er det kanskje større sjanse for at den lille malla får i seg litt mat. Det pleier jeg å gjøre i akvarier med andre fisker som gjerne vil ha litt malletabelett etter de har fått sin egen mat.

Hvis du går på profilen min så har jeg lagt inn akvariet med hvilke fisker som er i det : )

Jeg mater med malletabeletter etter at jeg har slått av lyset. Det har jeg alltid gjort pga mallene. Nå tar opp den lille gjenværende mallen i egen liten bolle morgen og kveld så den får mat. Jeg følger med den så jeg ser at den spiser. Men dette er jo stressende for fisken.

Skal jeg kjøpe et nytt kar for den?
Er det noe mat disse mallene liker bedre enn annen mat?

Vil jo ikke at den lille fisken skal dø heller..
Du kan jo prøve å mate dem med agurk da, mange fisker som holder seg unna det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap