Ph

Har en PH på 8,2.

Så det jeg lurer på er... er det best at PHen er stabil på 8,2 eller bør jeg tilsette PH reduserende middel og da risikere variasjon i PH verdien hver gang jeg skifter vann? Det er jo ganske høy PH i springvannet.

Har rubingurami og guppy som tåler PH på 8, og dronningrasbora som skal ha PH på 7

:S

hva er ph`en i springen din?
KH i akvariumet er på 6...
ingen som kan svare? :/
Hvilke fisker har du?
Mange fisker som trives i høy PH.
Mange trives fra svært lav til høy.

Er jo alltid og foretrekke stabil PH.
Store svingninger over tid er ikke bra
skreiv i første innlegg hva slags fisk jeg har.

nå tørr jeg ikke skfte vann før jeg får noe svar her, haha... er redd for dronningrasboraene mine..
om du ikke ser synlig misstrivsel på fiskene dine så er det ikke noe problem med litt høyere PH........ har du viltfanget fisk så kan det være vanskelig å få de i lek det er det eneste....... kranvannet i de fleste vannverkene idag ligger PH rundt 8 for å skåne rørene og hindre utsikilling og korrosjon av kobber. ..... husk at PH i naturen også forandrer seg med årstidene og enkelte ganger mellom natt og dag......

Så fortsett å bytt vann og kos deg med fiskene dine....
jeg har jo hatt et par frafall den siste mnd, men fiskene som er i karet nå ser fornøyde ut, og spiser og svømmer rundt. Og de fiskene som døde er fisker som tåler høy PH, så de døde nok av noe annet.

Det var godt å høre. da lar jeg den være litt høy og stabil
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap