Syk stimfisk

Nå har jeg lest igjennom det som sto om sykdom her, men fant ingen ting som passet det som rammer mine Danioer. Det begynner med at kroppen blir litt deformert, som om de får pukkelrygg, nesten.. så løsner skjellene fra kroppen, og det ser ut som de blør under skjellene. De svømmer dårlig også. Har avlivet et par stykker, for det ender med at de dør. Men av en eller annen grunn er det ingen andre arter som blir smittet, bare Danio-stimen.. Noen som vet hva det kan være? Hva jeg evt kan gjøre for å stoppe det? De får det en etter en her...
Hei. Ser du ikke har fått svar her så jeg prøver å hjelpe deg litt videre.
Det er ikke så lett å gi et godt svar når har lagt ut så lite informasjon om akvariet og rutiner. Det kan være lurt å ta en titt på denne siden og svare på spørsmålene:
Tips før du poster i sykdoms-forumet. Bare fortsett i denne tråden etterpå (klipp og lim).

Jeg er ikke sykdomsekspert, men vil allikevel tippe på at det kan være bakterie- eller virusangrep fiskene har fått. Men hvorfor de har fått sykdommen, og hvordan du kan forebygge den er jo et annet spørsmål. Derfor kan det være lurt å skrive litt om rutiner osv.
Ellers så er et delvannsbytte eller to anbefalt som førstehjelp mot det meste
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap