Akvarium som er lekk

Nå vet jeg ikke om jeg er inne på rett forum... Men følte dette forumet passet best.

Jeg kjøpte akkurat et brukt 93 liters akvarium fra en kompis. Hentet det i dag. Vasket det litt før jeg begynte å fylle oppi vann ved hjelp av en 10-liters bøtte. Når det var ca 3/4 fullt så hørte jeg dryppingen... Det ser ut som at det lekker fra bunnen et sted. Ingen synlige sprekker noe sted.

Er dette noe som kan fikses på eller er det bare å kaste karet?
Inaktiv bruker
Tøm karet, bruk en skarp kniv for å fjerne gammel silikon og silikoner på nytt rundt bunnen, når du først er i gang, kan det lønne seg å gjøre det samme med alle fugene i karet, siden de er like gamle som den som lekker.
Karet vil bli som "nytt" etter denne behandlingen, ingen grunn til å kaste det.

NB! Husk å bruke akvariesilikon og vask alle fugene med aceton før du silikonerer!
Silikon fester ikke på gammel silikon, så du bør nok helst fjerne all silikon og resilikonere hele karet på nytt.

Du finner en del info om dette hvis du søker på Google.
Tusen takk for gode tips! Skal absolutt prøves. Så får jeg fylle det opp med vann utendørs første gang etter reparasjonen, så finner jeg fort ut om det lekker uten å få vann i hele leiligheten.
Inaktiv bruker
...et veldig dumt spørsmål; hva brukte du når du vasket karet?
Håper virkelig ikke at du brukte såpe!
Hehe. Jeg brukte vann. :P Og en ren klut som er kun brukt til å tørke av innsiden av akvarieveggen.
Inaktiv bruker
Høres bra ut!
Lykke til med silikoneringen av karet!
Takk. Håper det ordner seg.
Det er uansett godt at du passer på. Plutselig er det noen som bruker såpe når de vasker karet sitt :P
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap