Noen bilder av sommerfugl ciklide med egg
Postet 10.04.11 kl 22:54
Postet 10.04.11 kl 23:01
Postet 10.04.11 kl 23:18
Postet 10.04.11 kl 23:29
Postet 10.04.11 kl 23:29
Fine bilder du har tatt! Fikk egg på mine sommerfuglciklider for første gang i kveld selv, men speilrefleksen var selvfølgelig tom for batteri, så vi får se om de fortsatt er der i morgen tidlig..Kanskje jeg får noen bilder da
Etter at ancistrusen (som er 3ggr så lang som sommerfugl hannen) fikk knabba til seg noen få egg før den fikk seg en real omgang juling har sommerfugl hannen jaga hunnen langt vekk hver gang hun nermer seg, så det varer vel ikke lenge før ancistrusen benytter anledningen er jeg redd.. Skjønner ikke at han absolutt vil være alene-pappa når hun så gjerne vil hjelpe til hehe
Etter at ancistrusen (som er 3ggr så lang som sommerfugl hannen) fikk knabba til seg noen få egg før den fikk seg en real omgang juling har sommerfugl hannen jaga hunnen langt vekk hver gang hun nermer seg, så det varer vel ikke lenge før ancistrusen benytter anledningen er jeg redd.. Skjønner ikke at han absolutt vil være alene-pappa når hun så gjerne vil hjelpe til hehe
Postet 10.04.11 kl 23:31
Postet 11.04.11 kl 00:12
Postet 11.04.11 kl 01:57
Akvariet er et discus community kar. Jeg har 6 stk discus ca 10cm,
10 Blødende hjertetetra,
4 sommerfugl ciklider en han og tre hunne.
10 øksefisk sølv og marmorert,
3 prakt botia ca 8cm,
2 sturisoma festivum (små ca 8-9cm),
et par Nannacara anomala,
6 corydoras sp. black,
1 L-333 yngel.
Men jeg har nettopp kom hjem fra jobben og eggene har gått. De var der i dag tidlig fortsatt, før jeg gikk på jobb. Ikke en overraskelse, men trist likevel. Sommerfuglene er ung ennå, så kanskje trenger litt øvelse.Sikker på at de vil prøve igjen snart nok.
Vil flytte dem til sin egen kar i fremtiden og la dem prøve der. Jeg ønsker å la foreldrene til å gjøre jobben selv hvis mulig.
10 Blødende hjertetetra,
4 sommerfugl ciklider en han og tre hunne.
10 øksefisk sølv og marmorert,
3 prakt botia ca 8cm,
2 sturisoma festivum (små ca 8-9cm),
et par Nannacara anomala,
6 corydoras sp. black,
1 L-333 yngel.
Men jeg har nettopp kom hjem fra jobben og eggene har gått. De var der i dag tidlig fortsatt, før jeg gikk på jobb. Ikke en overraskelse, men trist likevel. Sommerfuglene er ung ennå, så kanskje trenger litt øvelse.Sikker på at de vil prøve igjen snart nok.
Vil flytte dem til sin egen kar i fremtiden og la dem prøve der. Jeg ønsker å la foreldrene til å gjøre jobben selv hvis mulig.
Postet 11.04.11 kl 16:52
Postet 11.04.11 kl 16:57
kindafishyFine bilder du har tatt! Fikk egg på mine sommerfuglciklider for første gang i kveld selv, men speilrefleksen var selvfølgelig tom for batteri, så vi får se om de fortsatt er der i morgen tidlig..Kanskje jeg får noen bilder da :) Etter at ancistrusen (som er 3ggr så lang som sommerfugl hannen) fikk knabba til seg noen få egg før den fikk seg en real omgang juling har sommerfugl hannen jaga hunnen langt vekk hver gang hun nermer seg, så det varer vel ikke lenge før ancistrusen benytter anledningen er jeg redd.. Skjønner ikke at han absolutt vil være alene-pappa når hun så gjerne vil hjelpe til hehe ;)
Congrats med eggene også, håper din har bedre hell enn min.
Postet 11.04.11 kl 17:03
Postet 11.04.11 kl 20:07