Noen bilder av sommerfugl ciklide med egg

Sommerfugl ciklidene min la egg i dag når vi spiste middag. Heldigvis har de gjort det rett ved glasset, så jeg fikk flotte bilder som jeg tenkte å dele.
De er i et selskaps akvarie, så tror ikke at eggene eller yngelen vil overleve. Håper å kunne flytte de til et annet kar senere og prøve igjen.

de første 2 bildene er av hannen som passer på eggene
og det siste er det stolte par sammen
Flotte bilder og vakker fisk

Grattis
Kjempefine bilder!
Takk for at du deler dem ;D
Fine bilder du har tatt! Fikk egg på mine sommerfuglciklider for første gang i kveld selv, men speilrefleksen var selvfølgelig tom for batteri, så vi får se om de fortsatt er der i morgen tidlig..Kanskje jeg får noen bilder da

Etter at ancistrusen (som er 3ggr så lang som sommerfugl hannen) fikk knabba til seg noen få egg før den fikk seg en real omgang juling har sommerfugl hannen jaga hunnen langt vekk hver gang hun nermer seg, så det varer vel ikke lenge før ancistrusen benytter anledningen er jeg redd.. Skjønner ikke at han absolutt vil være alene-pappa når hun så gjerne vil hjelpe til hehe
Gratulerer.
Kjempefine bilder du hadde fått tatt av de.
gratulerer, så flott

hvilke andre fisker har du sammen med de? har du planer om å ta unna eggene eller lar du foreldrene ta seg av jobben selv?
Akvariet er et discus community kar. Jeg har 6 stk discus ca 10cm,
10 Blødende hjertetetra,
4 sommerfugl ciklider en han og tre hunne.
10 øksefisk sølv og marmorert,
3 prakt botia ca 8cm,
2 sturisoma festivum (små ca 8-9cm),
et par Nannacara anomala,
6 corydoras sp. black,
1 L-333 yngel.

Men jeg har nettopp kom hjem fra jobben og eggene har gått. De var der i dag tidlig fortsatt, før jeg gikk på jobb. Ikke en overraskelse, men trist likevel. Sommerfuglene er ung ennå, så kanskje trenger litt øvelse.Sikker på at de vil prøve igjen snart nok.

Vil flytte dem til sin egen kar i fremtiden og la dem prøve der. Jeg ønsker å la foreldrene til å gjøre jobben selv hvis mulig.

Tusen takk for komplimenter på bildene, var stolt av dem. Heldig å få fisken med egg rett på glasset. Elsker farge på sommerfuglene, stillig fisk!
kindafishy
Fine bilder du har tatt! Fikk egg på mine sommerfuglciklider for første gang i kveld selv, men speilrefleksen var selvfølgelig tom for batteri, så vi får se om de fortsatt er der i morgen tidlig..Kanskje jeg får noen bilder da :) Etter at ancistrusen (som er 3ggr så lang som sommerfugl hannen) fikk knabba til seg noen få egg før den fikk seg en real omgang juling har sommerfugl hannen jaga hunnen langt vekk hver gang hun nermer seg, så det varer vel ikke lenge før ancistrusen benytter anledningen er jeg redd.. Skjønner ikke at han absolutt vil være alene-pappa når hun så gjerne vil hjelpe til hehe ;)


Congrats med eggene også, håper din har bedre hell enn min.
Eggene ble nok borte i ly av natten dessverre, men det er ungfisk dette og så vi får håpe på bedre lykke neste gang Evt gi ancistrusen en liten pause i et annet kar
Tilfeldig bekjentskap
© Esben Solfjell
Reklame for plussmedlemskap