Fuktighet under akvariet

Hei.
Jeg er nybegynner og usikker på flere ting. Jeg har en 63 liters akvarium, med fisk og snegle.

Jeg oppdaget her om dagen at det har kommet en fuktighetsring under akvariet. Det lekker ikke mye, men nok til at det er blitt en sort ring. Er det noe galt med akvariet? Er det kun kondens? Holder det å legge et underlag, slik at det ikke går ned i tre-bordet?

Tar imot alle gode råd med stor takk
Hei

Jeg vil nå si at lekker akvariet så man prøve å lokalisere lekkasjen og det bør tømmes og tettes.
Er det nykjøpt fra butikk, også lokalisere lekkasjen, ta bilde/r og kontakte butikken og få nytt.

Kan selvfølgelig være kondens som samler seg i toppen under armatur/lokk mm som igjen renner nedover akvariet og samler seg under det..
Men tror det er lite sannsynlig at utforminga av toppen/armatur er slik konstruert at det skal skje.
Så jeg tror på lekkasje, og bør da får gjort noe med dette rimelig kjapt.
Slik at du ikke kommer hjem til vanntomt akvarium en dag.
Til og med 63 liter vann lager brukbar vannskade.
Hvis du fylte opp akvariet med kaldt vann, vil det de første timene ha dannet seg kondens på glasset. Denne effekten skal gå over når vannet nærmer seg romtemperatur, så hvis det fortsatt kommer til fuktighet så må det som KB skriver enten komme fra lysarmaturet eller være en lekkasje.
Har lokalisert lekkasjen i det øverste delen, i hjørne. Er ikke bare, bare med akvarium akkurat :p
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap