Pumpe til besvær

For ei uke siden kjøpte vi ei ny Juwelpumpe som sirkulerer 1000 l i timen.
Vel i dag når jeg skulle skifte vann innser jeg 1/3 ned på pumpa at jeg ikke
har skrudd den av.
Drar ut kontakten, tar ut pumpa og skyller den.
Når jeg så har fylt opp akvariumet virker den ikke lenger. Pumpa ser helt fin ut utvending,
ingen buling eller synlige tegn til at den har brent seg.
Skal disse pumpene virkelig tåle så lite? Bør jeg få den reklamert?

Filteret står forøvrig i ei bøtte med ei lita pumpe i enn så lenge til gubben kommer hjem.
I denne tråden er temaet såvidt innom tørrgang av pumper. Jeg har alltid tenkt at pumpene ikke tåler å gå tørr, men etter å ha lest litt i den nevnte tråden ser jeg at det er delte meninger (noen merker tåler det bedre enn andre osv). Tror ikke du kan kreve reklamasjon, for jeg mener å huske at det står noe om at de ikke skal settes igang over vann (mulig jeg husker feil, du får titte i bruksanvisningen). Når det er sagt er det for all del mulig å prøve å få reklamasjon.
ok, takk for svar.

Var heldigvis bare et blad som hadde satt seg fast, puh...
Fikk puffet vifta igang igjen.

Fikk tanken da jeg leste denne tråden:
http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=49507&message_id=391484#391484

Så får jeg huske på å SLÅ AV PUMPA FØRST neste gang!
Så bra! Det var jo en god nyhet. Tror nok det er best å slå av pumpa før vannbytter, ja, bare for sikkerhets skyld. Dessuten synes jeg ikke noe om å stikke hendene mine nedi vann hvor det er elektriske duppeditter som står og går, bare for sikkerhets skyld... :P
Helle
Så får jeg huske på å SLÅ AV PUMPA FØRST neste gang!


Av bitter erfaring med mye bøttebæring som resultat - HUSK Å SLÅ DEN PÅ IGJEN ETTERPÅ!!!
Linda & Ove
[QUOTE=Helle] Så får jeg huske på å SLÅ AV PUMPA FØRST neste gang!


Av bitter erfaring med mye bøttebæring som resultat - HUSK Å SLÅ DEN PÅ IGJEN ETTERPÅ!!!

Den er grei.

Jeg drar ut pumpa og skyller den hver gang så burde ikke glemme det.
Men trenger jeg ikke skylle hver uke?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap