Pestsnegler

Gode råd for å bli kvitt pestsnegler ?
- Plukk alle flittig et par ganger
- Lån en praktbotia
- Kannibalsnegler
- Snegledrepende middel, men hadde ikke brukt det annet enn som en absolutt siste løsning
Kjetil Hagen
Gode råd for å bli kvitt pestsnegler ?

Lån deg noen jegersnegler. Eller om du bor i nærheten av Eidsvoll, kan jeg komme å plukke alt jeg finner! Jeg trenger sånne snegler! Men det er ingen som selger dem..
Gomp
[QUOTE=Kjetil Hagen]Gode råd for å bli kvitt pestsnegler ?

Lån deg noen jegersnegler. Eller om du bor i nærheten av Eidsvoll, kan jeg komme å plukke alt jeg finner! Jeg trenger sånne snegler! Men det er ingen som selger dem..

Bor i Kristiansand så det blir litt langt, kan jeg spørre hva du bruker disse pestsneglene til ? Har du Kulefisk?
Kjetil Hagen
[QUOTE=Gomp][QUOTE=Kjetil Hagen]Gode råd for å bli kvitt pestsnegler ?

Bor i Kristiansand så det blir litt langt, kan jeg spørre hva du bruker disse pestsneglene til ? Har du Kulefisk?

Ja det var litt langt.

Jeg bruker dem som ryddehjelp. Og alge spisere.

Også synes jeg de er så fantastisk flotte å se på. Spsielt når de sloss om mat. :p (Vrikker og kaster rundt seg med skallet sitt..)

Også har jeg ett akvariet med bare jegersnegler. (Akkurat det samme som med kulefisk nesten. (De trives ikke uten, og blir faktisk misshandlet om de ikke får naturlig kost.)) De legger ikke egg om en forer de med bare "pellets" .. Men tar helt av om de får overskuddet av "pest snegler" fra de andre karene..

Hadde ett flott oppsett gående her. Men så var strømmen borte her i 5-6 timer i vinter, og det var 20 blå ute, så da gikk det igjen ad undas med sneglene..

Jeg har ingen fisk. Driver 100% bare med snegler. (Fått helt dilla på dem.)
Høres spendene ut, hvor mange typer har du ? Hvist de er så flinke til å gjøre rent, bør jeg vel beholde de. Har selv noen få typer snegler :rød posthorn,blå eple, Tigersnegler, Gul grønn sulaviesi og marisa eple
Kjetil Hagen
Høres spendene ut, hvor mange typer har du ? Hvist de er så flinke til å gjøre rent, bør jeg vel beholde de. Har selv noen få typer snegler :rød posthorn,blå eple, Tigersnegler, Gul grønn sulaviesi og marisa eple

Ønsker meg de der. Og er i ferd med å kjøpe noe av de.

Jeg har 2 typer malaysiske sandsnegler, thiara winteri, én ensom rød post horn snegle, store damsnegler, små damsnegler, skive snegler, gule eplesnelger, og jegersnegler som har sitt eget kar.
Noen bilder hadde vært morro
Jeg har jegersnegler du kan få kjøpe... 10,- stk
Jobber i kr.sand, er i byen hver dag.

Her også ca 1 milliard thiara winteri snegler 1,- stk
Disse vil overta pestsneglene etter en tid.
Blir for mange av de, men er eksperter på renhold

Jeg har de i 540L, er ganske fullt av de her. Men ingen pestsnegler her.
Hadde noen før thiara winteri`ene kom oppi.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap