Egg eplesnegle - for sent?

Hepp!

Lurte på om noen har tips. Mine eplesnegler har lagt egg opp under glassplaten på akvarie. De har vel hhv hengt der 17 og 10 dager (fra jeg oppdaget i det minste). Er dette noe jeg kan skrape av og kaste eller tar de så lang tid?

Hva kan evt gjøres annerledes for å sørge for at de klekker ved en senere anledning?
Det kan fort gå to-tre uker før klasene klekker.
Om det blir for tørt så tørker bare eggene inn, omvendt hvis de blir for våte,da råtner de.....
Kan du klare å få tatt bilde av klasene?
Synes de ser helt fine ut jeg. Det kan ta alt fra 2-4 uker før de klekker.
De ser flotte ut, du har nok småsnegler snart....
Hurra!
Takk for gode svar. Da får vi se hvem som klekker først av guppyen og eggene. Klar... ferdig... osv.
Klasene dine ser flotte ut
Er morsomt når de klekker, tasser mange bitte bitte små epliser ned i karet, lykke til med småtasser
Hvis du ser bittesmå sorte prikker inni eggene så er det liv i den. Hvis du tar hull på en så vil du se om det er snegle inni eller ikke. Du vil også kunne lukte det hvis du tar hull på en eggklase og det lukter dritt, så er det bare å kaste den. Men la de iallefall henge i 3-4 uker før du fjerner de. Vi krysser finger og tær.
Takker
Da takker jeg for god hjelp (herlig forum) og følger opp med kryssing av fingre i spenning.
5 av 6
klaser klekket faktisk. Som konsekvens var jeg nødt til å skille foreldrene. Jeg tenker jeg skal få problemer nok med å få omsetning på den svære bunken med eplesnegler som nu grådig grafser grønnsaker og tabletter (men ikke planter og helst ikke alger) i karret. Hadde tenkt å bytte ut det karret og kjøre et litt større kar med betta splendens men det blir ikke på denne siden av sommeren ser jeg.
Hva slags farger tror de har/får?

Jeg kunne tenke meg et par til, og kan hente en dag
Gule
Perlemor
Hva slags farger tror de har/får? Jeg kunne tenke meg et par til, og kan hente en dag ;)


Det er den ordinære gule typen og begge foreldre er det samme. De største nærmer seg vel størrelsen av en lillefingernegl og det er voldsom bevegelse i karret med så mange snegler.

Om du skulle ønske det kan du gjerne hente begge foreldrene heller enn noen av barna. De legger jo egg hver annen uke om de er i samme karr (det er de ikke per nu).
ja det kan jeg jo gjøre Tar veien forbi på lørdag kanskje, hvis det passer for deg? etter to-tre en gang eller et par timer senere på hjemveien. Jeg sender deg pm.
Er sikkert hjemme da
Så kan du jo titte på om du finner foreldre eller barn mest spennende, evt komme igjen når barna er større om det passer best.
Hoa lagrer spermen til hannen i flere månder, så du kan få befruktede klaser flere månder fremover.
Jupp
Lærte meg det efterhvert... Dukket opp 2 klaser også efter at jeg hadde flyttet henne over. Da er det et lønnlig håp om at sneglene som plutselig har dukket opp i det karret er eplesnegler og ikke pestsnegler...

Takk.
Dei er greie å ha kontroll på syns eg.. Tar bare vekk klaser når vi ikkje vil ha flere
Jupp
Gjorde det, men det nye karret jeg satt hunnen i har plastlokk så jeg kan ha gått glipp av en klase i innledningen der... Burde kanskje begynt med det før... Veldig mange små gule i oppvekstfasen i huset nu ...
Ja vi har ein del her også.. Går unna på grønnsakene for dei eter som bare det. Ikkje nok alger til alle når det blir så mange av dei
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap