Noen som kan dele gode råd og tips om apistogamma macmasteri?

Her nylig annskaffet meg 2 stk Apistogramma Macmasteri. en han og en hu. Er det noen her som har gode erfaringer med å få dem til å trives best og leke.
Jeg har dem sammen med 14 stk Cw010 C. Goldlaser i et 152 liters kar.
Fin og lett lekt apisto
Min trio begynte å lekte jevnlig så snart jeg fikk PH ned på 6-tallet, god filtrering er viktig uten for mye strømninger i vannet og ikke minst mange gode skjulesteder mellom røtter, planter osv. Begge hunnene mine lekte utelukkende i kokoshuler med hul nede mot sanden slik at de kunne styre inngangen selv ve då grave i sanden.

Brukte oppsettet som vist under og det fungerte ypperlig på Macmasterne når jeg hadde dem og i dag er det Norberti'er som leker i dette karet....
[External Image]

Apisto og Coryodras kan være uheldig, men jeg har aldri hatt problemer med det selv, så her må du nesten bare prøve deg frem. Mine gikk i lag med Ancistrus "Super Rot" og Loricaria simillima som er noen ekstreme eggtyver men MAcmaster hunnen lærte dem godt opp...
Jeg har macmestri med gold lazere og det går fint!
Takk for gode svar Jeg har ikke fått sett eller gjort stor i akvariefronten i set siste. Grunnet en skikkelig forsmak på sommeren før og i påsketider har det vært å få klar hobby bilen til sommeren, som har stått først i køen.

Hadde en titt i karene mine i går da så jeg at jeg hadde fått en del blandings guppyer. Det var en blanding av Poecilia Reticulata (vanlig kultur guppy.) og Poecilia Wingei (Endlers levendefødere.) Var en del ganske fin fisk der. Men desverre noen fisker med "knekt rygg" som det ofte blir når det er mye innavl. Begynner nok å bli på tide å bli kvitt en del av de jeg har, og bytte ut med noen fra andre kar.

Når det er snakk om Apistoenne og Coryene virker det som de går helt fint sammen hos meg. Men er litt usikker på alderen på Macmasterene. Jeg har en han og ei hu fisk. Hannen er litt større en hua, ca 5cm. og hua ca 4 cm. Kan dette være kjønnsmoden fisk? og hvordan kan jeg se om de danner par?

Jeg må legge i noen kokosnøtt huler i karet til de apistoene, jeg har egentlig bare vært litt lat i det siste å bare ikke fåt gjort det, men får ta meg litt tid til det med en gang bilen er registrert for sommeren.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap