Vekt av ett akvarie fylt med vann?

Sitter her og prøver og finne ut av dette med Vekt og hvor mye man kan regne med at ett Akvarium vil veie etter at det er ferdig fylt med vann og dekorert,med underlag og diverse planter/pynt.
Er det sånn at man regner det i Kilo pr Liter vann eller surrer jeg noe fælt nå?
F.eks,hvis man har ett AKvarium på 70.Liter ferdigfylt med Vann,hvor mye vil det da veie,sånn ca?
Ja, man regner 1 liter vann = 1 kg. Så kommer selvsagt vekten av selve akvariet, sand/grus og annet inventar
Animorpher
Sitter her og prøver og finne ut av dette med Vekt og hvor mye man kan regne med at ett Akvarium vil veie etter at det er ferdig fylt med vann og dekorert,med underlag og diverse planter/pynt. Er det sånn at man regner det i Kilo pr Liter vann eller surrer jeg noe fælt nå? F.eks,hvis man har ett AKvarium på 70.Liter ferdigfylt med Vann,hvor mye vil det da veie,sånn ca?


1 liter vann = 1 kg

Noe av vannet er erstattet med planter, grus og slikt, og særlig grus, sand og tunge bakgrunner laget av stein er tyngre enn vann, så det blir litt mer.
Men så er jo sjeldent akvariet fylt helt til randen, så der mister du noen liter i faktisk mengde vann, så da kan du trekke fra litt. Så i alle praktiske henseende så er antall liter omtrent det samme som vekten.

På veldig store kar bør man kanskje legge til vekten av selve akvariet tenker jeg, altså glass og rammen, men det har lite å si på et så lite akvarie som du har.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap