Snegle identifikasjon

Min datter har visst funnet en snegle ute ved bekken.. Denne ble sluppet ut i akvariet før jeg fikk sjekket ut noe om den. Kan denne leve i et selskapsakvarium? Fint om vi kan få et raskt svar på dette, så vi evt kan slippe den ut i naturen igjen.

Jeg har mine tvil om den kan leve godt i vårt akvarium, så den er nå lagt i en bolle vi hadde på bua

På forhånd takk for svar.
Det er nok en hagesnegle, og de kan ikke leve under vann...
Takk for kjapt svar
Da er denne sneglen ute ved bekken igjen..
Jeg skulle ønske man kunne hatt slike i akvarium for de er riktig flotte. Hva om man har en landplass til de som man har til slamkryper?
Det går sikkert helt greit det Heidi. Som guttunge hadde jeg en treboks jeg hadde laget på sløyden som jeg fyllte med mose og jord og hadde sneglene 'mine' i. Om jeg ikke husker feil hadde jeg de der i ett halvt års tid, og veldig få døde. Jeg hadde flere forskjellige arter husker jeg. Dette er også grunnen til at jeg alltid har elsket snegler (En gang hadde jeg også en Afrikansk kjempesnegle, det burde du få deg )
Inaktiv bruker
Låner denne tråden siden den omfatter mitt spørsmål
Har funnet en snegle i det ene karet mitt som jeg ikke kan identifisere og håper noen her kan hjelpe meg!
Tipper det er en sandsnegle. Er den helt sort, så er det vel afrikansk sandsnegle som ikke er registrert på denne siden, evt at de mener det er samme som den malaysiske...
Inaktiv bruker
Tusen takk for raskt svar! Nå blir det siling og koking av sand og grus her i dag. Heldigvis bare et kar!
:O De er jo gode arbeidere da, renser og lufter sand etc, og spiser ikke planter...
Inaktiv bruker
hade et kar hvor de formerte seg uhemmet og det var ikke så bra, nå fjernes de like raskt som de dukker opp. Noen pestsnegler er greit, men når det blir mer snegler enn grus, da er det noe feil. .-)
Hehe, jo da høres det ut som du muligens er litt raus med foringen
Inaktiv bruker
Har ikke vært det, har 2 foringsfrie dager i uken også, disse dukket opp etter et plantekjøp for to uker siden.
Forrige gang var det malaysiske sandsnegler som formerte seg uhemmet i et plantekar, der ble det ikke foret annet enn veldig sparsomt bare for å holde liv i sneglene, men måtte skifte ut alt når det var flere snegler enn grus/sand
Om dette er de afrikanske så mener jeg å ha lest i diverse fora at de ikke formerer seg like mye som de malaysiske, men jeg har bare hatt mine en ukes tid. Slang 15 av disse i en 500 liter, så kan jo ikke si jeg ser så mye til de ennå :P

De malaysiske er litt som signaturen din; just add water
Inaktiv bruker
Det fant jeg også fort ut, nå er det heldigvis ingen av dem igjen her. (tror jeg)
Har noen jegersnegler også, men de er like effektive som en sengeliggende "alkis".
Tror ikke de har spist så mye som en enste snegle de måneden de har vært her.
Det enkleste er å sette inn et par jegersnegler. De holder bestanden av andre snegler i sjakk, og formerer seg sakte.
Inaktiv bruker
Har jegersnegler, men som jeg skrev i posten over er de ikke effektive i det hele tatt, ikke her hos meg i alle fall. Nå tror jeg sneglene er borte uansett, grusen er kokt og klar.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap