Hvorfor lager eplesnegler bare illeluktende og skittent vann hos meg ?

Hei! jeg hadde eplesnegler før, men vi avlivde de fordi vannet ble skittent på ett blunk, og det lukta helt forferdelig!!Når jeg søker på internett om det er folk med samme erfaring, finner jeg ingenting. Det er bare folk som sier at sneglene gjør det renere. Hvorfor lager de bare illeluktende og skittent vann hos meg ???
Takk for svar
Du har nok hatt en og annen død snegl, rett og slett. De lukter som en blanding av dårlig fisk og bæsjebleia til en nyfødt baby hvis du har hatt gleden av å skifte ei sånn før.
Ingu-pingu
Hei! jeg hadde eplesnegler før, men vi avlivde de fordi vannet ble skittent på ett blunk, og det lukta helt forferdelig!!Når jeg søker på internett om det er folk med samme erfaring, finner jeg ingenting. Det er bare folk som sier at sneglene gjør det renere. Hvorfor lager de bare illeluktende og skittent vann hos meg ??? :( Takk for svar :)

Hvor mange snegler hadde du og hvor stort var karet?
Nei jeg hadde ingen døde snegler der.

Heidi: Jeg hadde to på størrelse med den du har på bilde ditt i en ca. 30 l
rettelse: det karet jeg hadde sneglene i er på ca 3o l.. Men jeg har et selskapsakvarium på 150. l også
Hvis du hadde to snegler i en 30 liter, så er det ikke sneglene som forårsaker forurensningen. Hva har du sammen med de? Det kan ikke være gass fra bunnen av karet hvis du har slamsugd?
Er nok ikke det, fordi jeg hadde bare de to sneglene i karet. Nå har jeg to slørhaler oppi samme karet, men de lager på langt nær like skittent vann som sneglene lagde .
Uansett: Tusen takk for at dere prøver å finne en løsning, fordi jeg synes at eplesnegler egentlig er ganske så kule vesner
hehe.. Må bare tilføye noe på dette innlegget også : Selger du kjempeeplesnegler, Heidi?
ja men ikke for å ha i en 30 liter,men send meg en privat mail.
ok. Jeg tror ikke jeg skal ha uansett, fordi de spiser jo planter også, så kan ikke se noe nyttig i dem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap