Paradisfisk/ kampfisk

Jeg har kjøpt meg en ny 20-liter med en kampfisk. Jeg har et par paradisfisk i selskapskaret mitt. Har lyst til å flytte disse over til kampfisken. Går dette bra?
Hei.
Tror nok at dette kunne ha gått bra dersom du hadde et større kar å ha fiskene i.
Kampfisken tolererer riktignok 20 liter selv om dette er halvparten av hva den bør ha. Paradisfisken derimot skal ha minst 80 liter og er i tillegg ei "urokråke" slik at jeg tviler på at et slikt samboerskap vil gå bra. I et større kar derimot......

Mvh Torgeir Haugen
Inaktiv bruker
Torgeir Haugen
Hei. Tror nok at dette kunne ha gått bra dersom du hadde et større kar å ha fiskene i. Kampfisken tolererer riktignok 20 liter selv om dette er halvparten av hva den bør ha. Paradisfisken derimot skal ha minst 80 liter og er i tillegg ei "urokråke" slik at jeg tviler på at et slikt samboerskap vil gå bra. I et større kar derimot...... :-) Mvh Torgeir Haugen


Jeg har en fornemmelse av at paradisfisken vil gi kampfisken grisejuling. Men jeg har aldri prøvd, så jeg skal ikke påstå noe. Hvis du prøver, er det fint om du forteller oss hvordan det går.
Paradisfiskene går nå i 190 l med en del annen fisk, og jeg føler (vet jo ikke om det virkelig er slik) at de blir litt mobbet av de andre, de ser ikke ut til å trives helt. Det var derfor jeg tenkte de kansje ville ha det like bra i det lille karet - ihvertfall for en stund. Men at det blir alt for liten plass er jo mulig. Skal vurdere litt, og ja - hvis jeg prøver skal jeg fortelle om resultatet.
Etter å ha sittet og sett på mobbingen og finnenappinga av paradisfiskene i det store akvariet, tok jeg sjansen og flyttet de over til herr kampfisk. Ihvertfall som en midlertidig ordning...

De første par timene jaget kampfisken paradisfiskene rundt i karet. Nå, etter et døgn, ser det ut til å ha roet seg. Og faktisk, paradisfiskene har blomstret opp og ser ut til å trives bedre der enn i det store karet. De svømmer rolig rundt, i det store karet stod de bare helt rolig i vannskorpa.

Så får jeg se hva jeg finner på som en videre løsning.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap