Greit med lim på innsiden av karet?

Hei!
Skal ha min kampfisk oppi ett akvarium der baksiden er ett eneste stort speil...
Dette vil jeg tro stresser denne typen fisk, og har derfor tenkt å ha en enkel bakgrunn der. Men denne må jo limes på fra innsiden skal den fungere! =) Lurer derfor på om dette ( http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=2825&pageId=915 , limet heter JBL Fixol Bakgrunns lim) er skadelig? Vet noe om noe annet jeg kan bruke istedet kanskje? =)
Dette er lim til å feste bakgrunner utenpå akvariet, det vil nok ikke feste i det hele tatt under vann regner jeg med, og er nok heller ikke særlig bra for fiskene. er det foliebakgrunn du tenker å putte inni karet, eller en bakgrunn som er beregnet for å monteres på innsiden ?

Akvariesilikon er veldig greit å bruke til å feste innvendige bakgrunner i karet, men folie tror jeg ikke blir noe særlig på innsiden, hverken med silikon eller annet lim.. =)
Tenkte på en slik bakgrunn som limes utenpå ja, sikkert slik folie tenker jeg... Akvariet på 22liter, så vet ikke helt hva annet jeg kan bruke som ikke koster altfor mye, eller som tar altfor mye plass så det blir enda mindre effektive liter.. =p Har du noen tips da kanskje som kan hjelpe meg? =)
Denne

eller

Denne

f.eks. er rimelige innvendige bakgrunner som ikke bygger så mye ut fra bakveggen. Den siste ser jeg at ikke er på lager, men det går jo an å ta en telefon til webzoo og høre når han kan skaffe den =)

Et annet alternativ kan jo være å male bakglasset på innsiden, om det finnes noen maling som vil tåle dette uten at den er giftig for fiskene.. men her må noen andre eventuellt komme til unnsetning for jeg har ikke så god greie på maling dessverre =)

Har selv ensfarget svart folie som bakgrunn i ett av mine kar, men da på utsiden, og jeg synes dette er vel så stilig som disse "plakatene" med plante/stein motiv så om det finnes en maling du kan bruke på innsiden tror jeg det kunne blitt stilig =) enten sort eller blå f.eks. Trengs endel beplantning da for å bryte opp..
Vet at sissimor har god erfaring med å male isoporbakgrunn med Gjøco Poxydekk, du ser hvordan hun har gjort det i denne tråden...
Det var jo fine bakgrunner, meget mulig det blir en bestilling av en av de da tenker jeg.. Skal sjekke om det finns noe maling jeg kan bruke på innsiden, er ganske fint det å syns jeg, enkelt men fint =)

Er dessverre for lite teknisk/interessert i å lage noe selv, sånn får noen andre kreative sjeler ta seg av, men takk for innspill! =p

Har ikke spesielt lyst på en slik stein/plante plakat i bakgrunnen nei, da tenkte jeg heller på en helt plain ensfarget plakat ell no lignende.. Plantene mine og Mr.X (kampfisken) får være dekorasjon nok i seg selv =)
De må selvfølgelig kuttes til for å passe dit kar, de bakgrunnene forresten

Ellers fester nok gjøko poxydekk malingen du ble anbefalt over her fint på rent glass, så du kan nok bruke den uten å lage isoporbakgrunn =) Bare pass på å la det herde skikkelig, gjerne lengre enn det står på boksen før du tapper i vann, for det er viktig å få ut alle gasser og få en hard overflate!
Så du mener jeg kan bruke den gjøko poxydekk malingen som ren bakgrunns-maling? Eller misforsto jeg nå kanskje...
Tror uansett jeg tar en tlf til webzoo etter påska og hører litt ang de bakgrunnene, kanskje jeg kan kle opp ett av de andre større karene istedet/i tillegg =p
Nei du forstod helt rett. Er ganske sikker på at det skal feste godt på rent glass. Bare pass på å få de skikkelig rent
Hva med aa gjoere det simpelt..?
Klisse akvariesilikon paa glasset og stroe sand eller grus over...

La det toerke og vips saa har du ferdig innvendig bakgrunn. Bare aa fylle paa vann og innrede med planter etc.
Da er påska over og jeg har kommet meg hjem igjen til akvarium og fisker, alt i skjønneste orden heldigvis =)

Fulgte innspillet ditt jeg Galemor, men jeg kjøpte en helt enkel stein/rot-plakat-bakgrunn som jeg har ikveld limt på innsiden av akvariet med silikon...
Skal få stå slik å tørke til jeg kommer hjem fra jobb på tirsdagsmorra'n tenker jeg, da blir d en trivelig jobb med dekorering med planter og noe stein =)

Har kjøpt en kokosnøtt idag som jeg skal se om jeg får fiksa ei hule ut av... Artiarti =)

Skal se om jeg husker å legge ut ett bilde på tråden her når jeg får ordna det, takk for innspill! =)
Sånn ble Gunnar (navngitt og døpt under en tlfsamtale idag) seende ut i det nye hjemmet sitt med min egenmekka kokos-hule m/lokk =p Han inspiserer og er ute og inne av hula hele tiden, artiarti for matmor =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap