Hjelp,rosa flekker på eplesneglen min?

Oppdaget i dag at på eplesneglen jeg kjøpte på lørdag, har rosa flekker på seg. Ikke på skallet, men så selve 'kroppen'. Kan nesten se ut som sopp/sykdom? Kan noen hjelpe meg med hva dette er? Er det normalt, og det viktigste, er det evnt smittsomt?? Hva med fiskene mine? Har ikke sett noe på den andre sneglen min. Til opplysning, den var tidligere i dag i lek med en annen eplesnegle, vet ikke om dette er relevant eller ikke.. Håper på raskt svar, ang smitte.
Mvh Kine
Eplesnegle i skalldyrsbasen

Hvis det er slik som det første bildet av eplesneglen der har, så er det helt normalt og skal være sånn =)

Kjekkt å slå opp i fiskebasen/skalldyrsbasen og lese litt om de dyrene man har så slipper man å bekymre seg unødvendig =)
ja, helt riktig. Takk da får jeg sove i kveld. Huff, føler jeg har gjort alt feil hele veien her, jo mer jeg skikker og leser i forum og databaser, jo mer feil ser jeg at jeg har gjort. haha, man lærer noe nytt hele tiden. Aldri har jeg testet vannet, skifter ikke vann regelmesig,og når jeg gjør det, bytter jeg alltid ut alt sammen. Likevel har jeg fisker som er flere år gamle, og mine scalarer er snart 4 år. Så kanskje jeg ikke er helt håpløs likevel,må jeg bare tenke da uansett, takk for raskt svar.
-Kine
Tilfeldig bekjentskap
© Tor E. Simonsen
Reklame for plussmedlemskap