Mitt akvarium

Jeg fikk mitt første akvarium på 92 liter i august 2008. så har jeg hatt flere forskjellige akvarium liter. Jeg tok en pause fra interessen 17.12.2010 for jeg var da små lei hele interessen.
De nærmeste dager skal jeg fylle vann i et lite akvarium på 33 liter for å se om jeg får lyst å kjøpe et større akvarium litt senere igjen.

Kan jeg bruke et innvendig filter beregnet til 167 liter i 33 liter, eller blir det for sterk strøm for glasset?
Grus, filter og pynt var tråd alger på da jeg tappet ned akvarium. Grusen ble da skyllet og kokt grundig. ( alt som tålte koking ble kokt) resten ble vasket grundig i rent vann og oppvask børste. Det har nå ligget tørst i 4-5 måneder. Er da algene døde og jeg trygt kan bruke dette i ny akvarium uten at disse tidligere alger kvikker til livet igjen?
Er det noen som har prøvd å ha freds lilje i akvarium og klar de seg i akvarium?

Takk for hjelp på forhånd og for alle tips.
Fredag
Jeg blir kanskje å fylle akvarium i dag fredag, så håper noen som leser, er snill å kan hjelpe
Kan prøve å svare litt...

Dersom det på filteret er mulig å justere gjennomstrømningen, så vil det sikkert gå fint på det laveste.
Jeg vil tro algene er døde, men er ikke heeelt sikker...
Fredslilje kan ikke brukes i akvarium, da den vil råtne etter litt tid.
Takk. Noen som vet ang algene og resten helt sikkert?
Nå er akvarium nystartet i kveld. Håper jeg snart kan ha fisken i det
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap