har et 70 l. hvor fire fisk har dødd de siste to ukene. Fiskene som bor i dette akvariumet er tre guppy, nå kun en rubingurami, seks dronningrasbora og to ancistrus sp. Dronningrasboraene er de siste innflytterne og de kom for ca fire uker siden.
Vannverdiene er stabile, nitritt og nitrat ligger på 0, KH på 5, og PH stabil på 8,2. Slamsugde grundig for tre-fire dager siden, og skiftet samtidig 20l. har ellers gode rutiner på vannbyttene.
De fiskene som har dødd har vært slappe/apatiske og hatt liten matlyst. Det er de eneste symptomene. Kjøpte medisinering fra sera (omnipur) på onsdagen, og brukte dette da. Torsdag kveld hadde den ene rubinguramien som har vært slapp, veldig oppsvulmet buk, og jeg avlivde henne idag.
Noen forslag til noe mere jeg kan gjøre nå? eller er det best å bare la det stå helt rolig og se hva som skjer videre?
I tillegg har jeg fått en del alger det siste døgnet, da det var vært for mye lys, men det er vel dumt å begynne og fjerne masse alger når fiskene trenger ro og ikke er helt i form?
Dronningrasboraene mine og de guppyene som er igjen virker helt friske og fine. Men rubinguramien som er igjen er litt slapp og spiser ikke...
noen tips?