Etter at pappas palett ciklider har spist opp ungene sine flere ganger nå, fikk jeg lov å suge opp størstedelen av kullet og ha de i yngelkaret mitt. Vi slapp noen "løs" sammen med 17 stk en uke gamle korallplaty som er ganske så små, og hadde resten i en flytende yngelkasse oppi karet med en liten hule, litt grus og javamose. De får den minste typen yngelfor som inneholder artemia. Har observert at de spiser.
De jeg slapp løs med korallplaty yngelen ble jaget rungt og regelrett filleristet. De klarer ikke å spise dem, men skader de såpass at de synker til bunns og dør. Jeg satte i gang en redningsaksjon og fikk sugd ut igjen de jeg så. Hvorfor gjør de dette? Tror de at de er for?
Nå er de fleste i denne flytende yngelkassen og ser ut til å ha det bra. Har hatt rundt 50-60 yngel fra levendefødere på denne måten og ikke funnet et eneste dødt yngel.
Men er et noe spesielt å tenke på med palett-ciklide-yngel? De er jo så bittesmå! Foreldrene har fått beholde en del så de kan trene på å ble bedre enn håpløse, men hadde vært moro om noen av "mine" overlevde
Blir kjempeglad for tips!