Moonlight

Har lest litt om nattbelysning av akvarier på forumet her. Er det noen som har erfaring med denne fra Clas Olhson ? Det er vel den blå versjonen jeg må ha, men behøver jeg mer enn 1 stk.? Jeg har et 180 liters Juwel jeg tenkte å pimpe opp.
Funker bra med en slik.
Men du må ha en omformer og slik at du kan plugge den i stikk kontakten.

Holder med 1stk slik tel 180L.

Jeg har 1stk i en 325L å det er mer en nokk lys.
Husker ikke om du fikk dem i forskjellige lengder.

Men jeg har det slik at det er noen felt i akvariet som ikke er opplyst av det blåe lyset.
Har en sånn i både 160 og 450 liter, og er veldig fornøyd. Du trenger batterieliminatoren som står nederst på siden, og akvariesilikon til å feste lista med. Gled deg :o)
Kult! Takk for tips. Da blir det en tur innom Clas Ohlson etter jobb i dag
Jeg har to slike i min 125l rio, og det blir egentlig litt vel mye lys så funderer på å ta vekk den ene. Satte inn to for å få dekket hele lengden av akvariet, men det ble mer lys enn jeg forventet.

På den andre siden gir de veldig fint farge når jeg kjører de sammen med det vanlige lysopplegget på dagen så er litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

Det som iallefall er sikkert er at med bare en remse blir det et begrenset område som blir opplyst.
Da har jeg montert 1 stk i karet. Det ble stilig! Synes det ble akkuratt passe mye lys for å få effekten. Utrolig hvor mye gøy det er å finne på med denne hobbien.
Hvordan monterer dere denne i akvariet da? Har et akvarium på 120 liter som jeg kunne ønsket å sette inn et sånt nattlys på.. Men hva skal jeg gjøre da?
Jeg festet min med akvariesilikon (som jeg også kjøpte på Clas Ohlson) under lokket, bakerst i akvariet. Det er bare en tynn list med lysioder på. Tar ikke store plassen.
Er ikke noe mer jeg trenger å gjøre da? Skal ikke ta ut noen av de andre lysene som er i toppen for å få plass eller noe..?
Ja det var den silikonen jeg brukte. Jeg har et Juwel 180-liters. Jeg limte lista fast på den bakerste luka. Brukte også litt gaffateip i kantene for å få ledningen til ikke å ligge og slenge, behøvde ikke røre de andre lysrørene. Veldig enkelt opplegg
Men trenger jeg batterieliminator? Og hva er det? Står lengre opp i denne tråden at man trenger det, men hva er det for da?
Jeg har to led-lister i 160 liter'n for at lyset skulle dekke hele lengden, synes ikke det ble for mye.
Skrudde festene fast i toppen med små skruer med muttere på baksiden som jeg har lakket med svart bengalakk, så de synes ikke. Det sitter skikkelig i hvertfall.
Batteri eliminatoren styrer vel strømmengden fra kontakten og inn i led-listen, tror jeg...? Er ikke så tekninsk innstilt, men du må hvertfall ha den for å kunne plugge ledningen inn i en vanlig kontakt
Lykke til, det er kjempefint med blått kveldslys
Det jeg kjøpte var blå led-liste og en batterieliminator (den har plass til flere led-lister hvis du vil utvide i etterkant)
Da har jeg kjøpt meg dette, men det står at produktet ikke skal utsettes for fuktighet, og det er jo det i toppen noen ganger når jeg skal løfte det opp.. og lista er jo åpen i den ene enden, hvordan gjorde dere det med den enden da, er den bare sånn, eller har dere tettet den på noe vis??
I innlegg 26 ser du hvordan jeg sølte og klinte til alle muligheter for vanninntrenging :o)
Men hva gjorde du på andre enden da, der det er åpent helt inn til det inni..??
Klatt på silikon. litt inn og trekk på litt utenpå

Til andre som ikke gidder "lage moonlight selv, så anbefaler jeg dette/denne selger [URL=http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270711673229&ssPageName=STRK:MEWNX:IT ]http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270711673229&ssPageName=STRK:MEWNX:IT [/URL]
Bilde av samme i mitt akvarium, 300liter 60 cm høyt.
Realiteten ser mye bedre ut enn på bildet..
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap