Striper på glass, alger?

Okei jeg har merket at noen gang, som for eks iløpet av natten idag, så har får jeg sånne striper, nesten som tynne hår eller noe (bittesmå/korte) på innsiden av frontglasset i akvariet. De ser nesten ut som det peker en vei men det kan være bare tilfeldig, ihvertfall ser det ut som sporer av noe. Jeg har litt mindre planter enn det jeg hadde en periode, så jeg har littegrann alger på steiner og sånnt, men ikke noe mye ellers.

Vet ikke om disse stripene faktisk er alger eller bare... bøss som flyter rundt og fester seg? corydorasene gikk ganske berserk igår ved foring så det kan jo være partikler som har satt seg? det er ihvertfall grønt, såvidt man kan se (tror det er for smått til å få noe bra bilde av, men det er som veeeldig små, tynne og korte hår ellernoe som sitter, eller om ikke hår, så striper ihvertfall.

Tror ikke det er verre enn å bare pusse bort, men om det er alger, kan jeg forebygge dette? Jeg har ikke lyset på noe mer enn åtte timer, det står ikke solllys på ellers, og sist mandag hadde jeg nesten 50 prosent vannbytte.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap