Hang on filteret for stort.. hjelp!

Har et Resun Stream Hang on filter sf-300 som jeg tenkte å ha i yngelakvariet mitt på 19 liter.. Men da jeg skulle teste det ut i går, så jeg at det var for stort, det tok ned i bunnen slik at det ikke hang på skikkelig.. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å passe bedre..??
Se om du kan tilpasse en kloss til å ha under, mellom akvariekanten og filteret. Selv legger jeg en liten svampbit der for å unngå at det durer så mye, men det går kanskje ann med en trekloss med hakk i, slik at den kan "stå" oppå kanten?

Eller se om det er mulig å kutte/forkorte innsuget på noe vis? Den lyse delen rett over svampen.
Det ble så jeg kuttet den ja.. :P Kuttet den delen som har svart filtersvamp på seg, siden det var kun den delen man kunne kutte uten at det ble problemer..

Du vet at det er ekstremt viktig at filtersvampen dekker innsuget så yngelen din ikke blir med opp i pumpa?
Jeg har ikke sett den modellen du har, men vanligvis er det en god ide å kjøpe inn en stor blåfilter svamp å sette rundt innsugsrøret uansett både for økt filtrering og som beitemark for yngel.

Lykke til hilsen Ola
Har kjøpt nylonstrømpe for å sette på utenpå den svarte svampen som fulgte med da "porene" på den var ganske store... Blåfiltersvamp er jo kjempedyrt, så har nok ikke råd til å kjøpe meg det dessverre..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap