Hardhet i vannet til snegler etter flytting?

Jeg har flyttet og det skal vanndyrene mine også (fisker, snegler, reker u name it...). Oppdager at vannet har andre verdier enn der jeg bodde før. Vannverkvann, forresten...

GH: 3
PH: 6,5
KH: 0

Siden jeg har snegler og reker bør jeg vel tilsette noe for å gjøre vannet hardere. De fleste fiskene jeg har liker bløtt vann (kampfisk, rasbora og otto).

Hva anbefaler dere erfarne vannverditilsettere???

Noen av disse?:
http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=21&subkategori2=423
Min favoritt. Hever bare GH, ikke KH og pH slik de andre gjør.
Drøy i bruk er den også, jeg har hatt min i godt over 1 år og er enda ikke halvtom. Jeg hever GH med omtrent 4dH på et 160liters akvarie, med temmelig hyppige vannbytter, så du kan jo beregne omtrentlig hvor lang tid en slik boks vil holde for deg.
Åse Britt Larsen
Siden jeg har snegler og reker bør jeg vel tilsette noe for å gjøre vannet hardere. De fleste fiskene jeg har liker bløtt vann (kampfisk, rasbora og otto).

Hvilke typer snegler har du?

Eplesnegle f.eks skal jo ha minimun GH 8.
Helst over 10...
Har du f.eks Sulawesisnegler, skal de ha minumin 10
Jeg har også bløtt vann i kranen og tilsetter GH/TH+ ved hvert vannbytte. det er et kjempebra produkt. Du bør absolutt justere opp vannverdiene slik at snegler, reker og fisk får noenlunde det de hadde fra før. Snegler bør ha som Geiren sier minimun 8 i gh og Ph på min 7,5. For å justere opp Ph kan du bruke natron som du får kjøpt på butikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap